کد خبر: ۲۰۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 01
هر ساله مقارن با روز جهانی بینایی، طرح پیشگیری از تنبلی چشم مورد توجه قرار داشته و شروع این تحلیل مقارن با همین روز بود
شفاآنلاین>سلامت> عضو انجمن اپتومتری ایران با اشاره به علائم تنبلی چشم، گفت: والدین در ۳ مرحله بعد از تولد، 2 تا 3 سالگی و 5 تا 6 سالگی، سلامت چشم کودک خود را بررسی کنند.

به گزارش شفاآنلاین، افشین محمدی در مورد تنبلی چشم گفت:‌ هر ساله مقارن با روز جهانی بینایی، طرح پیشگیری(prevention) از تنبلی چشم مورد توجه قرار داشته و شروع این تحلیل مقارن با همین روز بود.

وی گفت: شیوع متوسط تنبلی چشم در جهان دو تا 5 درصد در کشورهای مختلف است و 20 سال پیش که طرح تنبلی چشم آغاز شد، شیوع آن در کودکان زیر سن مدرسه حدود 3 درصد بود و اکنون این رقم به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.

این اپتومتریست با بیان اینکه اجرای طرح تنبلی چشم با همکاری اپتومتریست‌ها سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد، گفت:‌ این مسئله جهت پیشگیری از کاهش معلولیت‌ها بسیار مؤثر است.

محمدی در مورد علائم تنبلی چشم گفت: این بیماری(Sickness) گاهی هیچ نشانه‌ای ندارد و خانواده‌ها متوجه ابتلای فرزندانشان به آن نمی‌شود و در برخی از افراد ممکن است با افتادگی پلک، انحراف چشم و یا جمع کردن چشم هنگام تلویزیون دیدن همراه باشد.

این اپتومتریست به خانواده‌ها توصیه کرد: حتما بعد از تولد، 2 تا 3 سالگی 5 تا 6 سالگی، چشم کودک خود را توسط اپتومتریست معاینه کنند و هر سال در غربالگری‌های رایگانی که با همکاری اپتومتریست‌ها و بهزیستی انجام می‌گیرد این موضوع را در کودکان خود رصد کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: