کد خبر: ۲۰۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 30
یکی از مهمترین مزایای اهدا خون این است که موجب دیر از کار افتادن اورگان‌های بدن از جمله کلیه و کبد و ... می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت: اهدای خون علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود، فواید بی نظیری هم برای سلامتی افراد به همراه دارد.

به گزارش شفا آنلاین: رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد  از مهاباد،گفت: اهدای خون مستمر در بازه‌های زمانی استاندارد می‌توانید علاوه بر به دست آوردن سلامتی از ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان کبد و پانکراس ایمن بمانید. همچنین اهدای خون در بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش وزن بسیار موثراست.

نصر ارکن ادامه داد: اهدای خون دفاع بدن در برابر انواع عفونت‌ها و بیماری هایی چون سرماخورگی و غیره ، ۱۱ برابر قوی‌تر میکند ، و باعث جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مزایای اهدا خون این است که موجب دیر از کار افتادن اورگان‌های بدن از جمله کلیه و کبد و ... می‌شود.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه در ابتدا تست کم خونی از مراجعه کنندگان گرفته می‌شود و اگر در محدوده‌ی نرمال باشند اهدای خون خون به عمل می‌آید، افزود: در غیر اینصورت به آن‌ها قرص آهن و درمان برای رفع کم خونی<Anemia> تجویز میشود.

مراجعه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ اهدا کننده خون به پایگاه انتقال خون مهاباد
نصر ارکن گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ اهدا کننده به واحد انتقال خون مهاباد مراجعه کردند

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد گفت:آمار مراجعه کنندگان به پایگاه انتقال خون مهاباد در ۶ ماهه اول امسال ۶ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است که از این تعداد ۹۶۹ نفر آقا و ۱۶۴ نفر خانم بودند.
وی ادامه داد: تعداد اهدا کنندگانی که برای اولین بار به پایگاه مراجعه کردند ۳ هزار و ۶۱۶ نفر بود. ولی شاخص سازمان اشخاصی است که به صورت مستمر خون اهدا میکنند و این تعداد تا کنون به ۵ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است.

رییس پایگاه انتقال خون مهاباد بیان کرد: با اشاره به اینکه آمار اهداکنندگان امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، از شهروندان خواست تا با مراجعه به مرکز انتقال خون مهاباد نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

نصر ارکن گفت: عمر نگهداری خون و فرآورده‌های آن محدود بوده بنابراین نیاز به اهدای خون به صورت مداوم است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: