کد خبر: ۲۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 30
دستگاه‌های مانيتور قلب حدود دو دهه است كه در كشور توسط صنعت تجهيزات پزشكی نیروهای مسلح و به واسطه دانش بومی به توليد رسیده و هم اکنون دیگر نیازی برای واردات چنین دستگاه‌هایی به ایران نیست
شفاآنلاین> سلامت> مدیر صنعت تجهیزات پزشکی نیروهای مسلح از موفقیت ایران در ساخت نخستین دستگاه مراقبت و احیاء برای بیماران قلبی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: دستگاه مراقبت و احياء بيماران قلبی برای اولين بار در كشور ساخته شد.رحمت نيا مدير صنعت تجهيزات پزشكی نیروهای مسلح ( صنایع الکترواپتیک ایران )  با اشاره به موفقیت محققان کشور در ساخت دستگاه مراقبت قلبی RELIVE DM5 بیان کرد: این دستگاه مجموعه‌ای قابل حمل از چهار دستگاه مستقل است كه مورد استفاده مراكز مراقبت‌های ويژه‌ی قلبی CCU و ICU  است که شامل يک مانيتور كامل قلبی، يک واحد دفيبريلاتور دستی، يک واحد پيس ميكر خارجی و يک واحد الكتروشوک اتوماتيک می‌شود.

بی نیازی ایران به واردات دستگاه مراقبت قلبی
 وی افزود: دستگاه‌های مانيتور قلب حدود دو دهه است كه در كشور توسط صنعت تجهيزات پزشكی نیروهای مسلح و به واسطه دانش بومی به توليد رسیده و هم اکنون دیگر نیازی برای واردات چنین دستگاه‌هایی به ایران نیست.

مدير صنعت تجهيزات پزشكی نیروهای مسلح گفت: دستگاه های طراحی شده ضمن جلوگيری از خروج ميزان قابل توجه ارز از كشور به بی‌نیازی ایران در تأمین این دستگاه‌ها به ويژه در شرايط تحريم‌های ظالمانه خارجی منتهی شده است، زیرا دستگاه طراحی شده ضمن اینکه نياز به چهار دستگاه مستقل را در مراكز قلب و عروق بيمارستان ها مرتفع می‌كند، سرویس دهی با چندین قابلیت را با یک دستگاه واحد فراهم می‌آورد.

رحمت نیا با اشاره به اینکه دستگاه الكتروشوک اتوماتيک اين امكان را فراهم می آورد كه در مواردی كه  پزشک متخصص حضور ندارد بتوان افرادی را كه دچار حملات قلبی ناگهانی شده‌اند، از مرگ نجات دهد، افزود: دستگاه RELIVE DM5  طراحی شده مراحل تست ايمنی و عملكردی را پشت سر گذاشته و در مرحله انجام تست بالينی برای اخذ مجوزهای نهايی توليد است و به زودی به بازار ايران و ساير كشورهای منطقه عرضه خواهد شد.

وی یادآوری کرد : مطابقت سامانه قلبی کنونی با استانداردهای روز دنيا به اثبات رسیده و در حال حاضر مراحل اخذ نشان CE  برای اين سامانه نیز در دست اقدام است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: