کد خبر: ۲۰۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 29
جوانانی مستعد که به آنها اعتماد شده برای تامین نیاز داخل کشور از صفر شروع کرده و تلاش کردند تا یک دستگاه نانویی را بدون نیاز به واردات فناوری، در داخل تولید کنند که ماحصل آن محصولاتی است که فروش قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی داشته‌اند
شفاآنلاین> اجتماعی> دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، در هفتمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو، اعتماد به محققان جوان را رمز موفقیت در مسیر توسعه دانست.

به گزارش شفاآنلاین:  سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری<Technology Development> نانو معاونت علمی، در هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو با اشاره به دستاوردهای فناوری‌نانو در کشور گفت: صادرات نانومحصولات ایرانی به کشورهایی نظیر استرالیا، چین، روسیه و اسپانیا مایه تعجب بسیاری است.

وی دلیل این توانمندی صادراتی را تولید دانش در داخل کشور دانست و معتقد است که وجود این دانش تولید محصولات و بی‌نیازی به واردات فناوری، نقطه قوت صنعت نانو است. سرکار با اشاره به دفاتر مختلف ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در کشورهایی نظیر چین، چشم‌انداز صادرات محصولات نانوی ایرانی به دیگر کشورها را روشن ترسیم کرد.

دبیر ستاد ‌‌‌ توسعه فناوری نانو معاونت علمی با توضیح تاریخچه ساخت چند دستگاه مختلف در داخل کشور، گفت که جوانانی مستعد که به آنها اعتماد شده برای تامین نیاز داخل کشور از صفر شروع کرده و تلاش کردند تا یک دستگاه نانویی را بدون نیاز به واردات فناوری، در داخل تولید کنند که ماحصل آن محصولاتی است که فروش قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی داشته‌اند. وی اعتماد به محققان جوان را رمز موفقیت در مسیر توسعه دانست.

جعفر توفیقی رئیس هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو در این رویداد با اشاره به اینکه عمر فناوری نانو بیش از پانزده سال نیست گفت: پیشرفت های بدست آمده در حوزه فناوری‌نانو بسیار باعث مباهات و افتخار است چرا که به موازات پیشرفت های علمی حیاتی و سرنوشت ساز در این دانش، پیشرفت دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی و تربیت دانش آموختگان ممتاز و اساتید طراز اول را به وضوح می توان شاهد بود.

توفیقی  گفت: ما شاهد پیشرفت چشمگیر متخصصان ایرانی در ارایه مقالات برجسته در حوزه نانو در سطح دنیا هستیم. امروز با تلاش متخصصین ایرانی بسیاری از شرکت های بزرگ پا به این عرصه جدید گذاشته اند و فناوری نانو به بازار هم عرضه شده است.

وی بر حمایت جوانان در این عرصه نیز تاکید کرد و گفت: مدیران باید در حد توان از متخصصین و جوانان این حوزه حمایت کنند چرا که جوانان و فارغ التحصیلان ما نشان دادند که از استعدادهای طراز اول و بالایی برخوردار هستند و پیشرفت های شایان توجه این علم در زمان کوتاه، نمونه ای از توانمندی های متخصصان ایرانی است.

علیمراد رشیدی دبیر هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو نیز اعلام کرد بیش از 400 مقاله برای این کنگره ارسال شده که از میان آنها 300 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شد.  کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه جانبی از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش بود.

هفتمین همایش بین المللی علوم و فناوری توسط انجمن نانو فناوری ایران با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و پژوهشگاه صنعت نفت  4 تا 6 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: