کد خبر: ۲۰۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 29
در حال حاضر داروهای بیماران ام اس بسیار گران است اما از آنجا که واردات این داروها برای شرکت‌های مورد نظر سود سرشاری دارد، این بیماران با مشکلات دارویی زیادی مواجه نیستند ولی بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر که درمان قطعی ندارند و بعضا از داروهای ارزان قیمتی برخوردارند مورد غفلت قرار گرفته‌اند
شفا آنلاین>سلامت>مسئول پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: نوسانات اخیر قیمت ارز بیماران پارکینسون را با مشکلاتی مانند گرانی و در دسترس نبودن داروها مواجه کرده است.

به گزارش شفا آنلاین: مجتبی زارعی، در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران، اظهار داشت: امسال پنجمین همایش بین‌المللی تصویربرداری مغز ایران با حضور مهمانانی از کشورهای اروپایی از جمله آمریکا، آلمان و انگلستان در حال برگزاری است.

وی افزود:‌ هدف از دعوت میهمانان خارجی ایجاد تعامل بین متخصصان ایرانی با سایر کشورها بوده و حضور این میهمانان می‌تواند باعث جذب بودجه تحقیقاتی برای متخصصان ایرانی شود و یا اینکه از این طریق پزشکان ایرانی می‌توانند وارد یک پروژه مشترک با کشورهای اروپایی شود.

زارعی ادامه داد: در سال گذشته خوشبختانه توانستیم از این طریق از اتحادیه اروپا بودجه‌ای برای تعدادی از دانشجویان ایرانی دریافت کنیم و این افراد توانستند برای گذراندن دوره تکمیلی در کشورهای اروپایی حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده است در بخش‌هایی از کشور که با کمبود متخصص مواجه بوده‌ایم این افراد از طریق کسب آموزش‌های لازم، نیاز کشور را مرتفع کنند.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز کلی در کشور ما بر روی مباحث تشخیصی ودرمانی است و متاسفانه موضوع تحقیقات و دانشگاه طی سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است.

زارعی گفت: باید توجه داشته باشیم که تحقیقات و آموزش در سایر کشورها در اولویت قرار دارند اما امروزه پزشکان<physicians> ما برای کسب درآمد بیشتر ترجیح می‌دهند از تحقیقات و دانشگاه دور شوند.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص مشکلات بیماران پارکینسون عنوان کرد: در حال حاضر داروهای بیماران ام اس بسیار گران است اما از آنجا که واردات این داروها برای شرکت‌های مورد نظر سود سرشاری دارد، این بیماران با مشکلات دارویی زیادی مواجه نیستند ولی بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر که درمان قطعی ندارند و بعضا از داروهای ارزان قیمتی برخوردارند مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی افزود: برخی از داروها می‌توانند به طور مؤثری بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پارکینسون تاثیر داشته باشد که متاسفانه تمرکز کافی برای تامین آنها انجام نشده است.

زارعی با بیان اینکه بیماران پارکینسون همواره با مشکلات زیادی در زمینه تامین دارو مواجه هستند، توضیح داد: تغییرات اخیر قیمت ارز باعث بالا رفتن قیمت داروهای این بیماران شده است.

وی گفت: دولت باید برای درمان تمام بیماران برنامه‌ریزی انجام دهد اما متاسفانه در مواقعی موضوع درمان با فشارهای سیاسی انجام می‌شود که این اتفاق به نفع بیماران و مردم نیست.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: