کد خبر: ۲۰۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 28
در طی چند ماه اخیر نرخ ارز به شدت افزایش یافته و این نوسان نرخ ارز بر روی قیمت بسیاری از محصولات تاثیرگذار بوده است، در این میان تجهیزات پزشکی و توانبخشی نیز رشد قیمتی بسیاری داشته اند، زیرافقط تعدادی از تجهیزات پزشکی ضروری مشمول ارز دولتی شده اند

شفا آنلاین>اجتماعی>محسنی بندپی درباره افزایش چند میلیونی قیمت برخی تجهیزات پزشکی توانبخشی چون سمعک به دلیل نوسان نرخ ار<Exchange rate fluctuation>ز توضیح داد.

به گزارش شفا آنلاین:ر طی چند ماه اخیر نرخ ارز به شدت افزایش یافته و این نوسان نرخ ارز بر روی قیمت بسیاری از محصولات تاثیرگذار بوده است، در این میان تجهیزات پزشکی و توانبخشی نیز رشد قیمتی بسیاری داشته اند، زیرافقط تعدادی از تجهیزات پزشکی ضروری مشمول ارز دولتی شده اند.

طی چند روز گذشته اخباری در رسانه ها مبنی بر افزایش چند میلیونی قیمت سمعک منتشر شد و معاون توابخشی بهزیستی از مشکلات این سازمان برای تهیه و خرید لوازم پزشکی مورد نیاز معلولان و سالمندان و فروش سمعک به قیمت 8 میلیون در بازار سخن گفته بود.

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان نیز در تایید خبرها از فروش سمعک 4 میلیونی به قیمت 10 میلیون پس از بالا رفتن نرخ ارز و مشکلات پیش آمده برای ناشنوایان خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی درباره افزایش قیمت نجومی سمعک و تجهیزات پزشکی توانبخشی که سازمان بهزیستی و ناشنوایان را دچار  کرده است، گفت: مقرر شده است که به لوازم مورد نیاز عزیزانی که در حوزه توانبخشی نیازمند تجهیزاتی چون سمعک و ویلچر هستند، ارز دولتی تخصیص پیدا کند و این قیمت ها برای محصولاتی چون سمعک موقتی است.

وی ادامه داد: در شورایی که ارز دولتی برای واردات کالاها را تخصیص می دهند، در حال بحث و رایزنی هستیم و ظرف یک ماه تا 45 روز آینده میزان ارز دولتی تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی توانبخشی مشخص و واردات تجهیزات پزشکی توانبخشی چون دارو و تجهیزات پزشکی ضروری مشمول ارز دولتی خواهد شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: