کد خبر: ۲۰۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
کم شنوایی یا ناشنوایی از مشکلاتی است که افراد سالمند به تدریج به آن دچار می‌شوند و این اتفاق چون به تدریج رخ می‌دهد خود فرد سالمند یا خانواده وی کمتر متوجه این موضوع می‌شوند
شفا آنلاین> سلامت> دکتر احمد دلبری با بیان این مطلب اضافه کرد: با شروع دوران سالمندی سلول‌های شنوایی قدرت بازسازی لازم را از دست می‌دهند و این موضوع منجر به افت شنوایی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند سنگین شدن گوش<Heavy ear> به‌صورت تدریجی اتفاق میفتد، اکثر سالمندان متوجه این کاهش شنوایی نمی‌شوند و حتی بیشتر اوقات خانواده هم به این تشخیص نمی‌رسند.

دلبری تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین علت‌های کاهش شنوایی<Hearing loss> در دوران سالمندی پیرگوشی است که ۳۰ درصد افراد آن را تجربه می‌کنند. عوامل موثر در ایجاد و پیشرفت پیرگوشی سفتی و اختلال در عملکرد سه استخوانچه گوش میانی، قرار گرفتن در محیط‌های پر سروصدا، بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون و اختلال عروقی ناشی از دیابت و ژنتیک است.

دکتری تخصصی طب سالمندان با اشاره به برخی از علائم پیر گوشی اظهار داشت: کاهش شنوایی در هر دو گوش به‌طور یکسان، مشکل در شنیدن اصوات زیر مثل (س) و (ش)، عدم ادراک درست از مکالمات به خصوص در محیط‌های شلوغ، بهتر شنیدن صدای مردان نسبت به صدای زنان بخاطر بم بودن، آزار دهنده بودن بعضی از اصوات و شکایت از وز وز یک یا دو طرفه گوش از جمله این علائم به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره درمان این عارضه در سالمندان هم افزود: درمان پیرگوشی بیشتر به صورت استفاده از سمعک و توانبخشی شنیداری صورت می‌گیرد و درمان دارویی یا جراحی در این زمینه خیلی کمک کننده نخواهد بود. طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: