کد خبر: ۲۰۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018September 25
قلب تنها عضوی است که احتمال پس زدن (reject) در آن بالا بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد، سن، جنس و وزن دهنده و گیرنده نیز در عمل پیوند قلب باید متناسب باشد
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام دومین پیوند موفقیت‌آمیز قلب در مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر حجت پورفتحی در تشریح این خبر گفت: دومین عمل پیوند قلب از مورد مرگ مغزی که مردی ۳۵ ساله بود، روز یکشنبه (اول مهر) به طور موفقیت‌آمیزی بر روی مرد ۳۹ ساله‌ای انجام گرفت.

وی افزود: وضعیت عمومی بیمار <Patient>گیرنده عضو تا به این لحظه مساعد گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به حساسیت عمل پیوند قلب، خاطرنشان کرد: قلب تنها عضوی است که احتمال پس زدن (reject) در آن بالا بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد، سن، جنس و وزن دهنده و گیرنده نیز در عمل پیوند قلب باید متناسب باشد.

پورفتحی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش چشمگیر تعداد افراد منتظر در لیست نوبت دریافت عضو در استان خبر داد و گفت: در طول ۱۰ ماهی که به‌عنوان معاون درمان، مشغول به کار هستم، تلاش‌های بسیاری در راستای جلب رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی<Brain death> و ترویج فرهنگ اهدای عضو کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: سال گذشته، تعداد خانواده‌هایی که برای اهدای اعضای بیمارشان رضایت داده بودند، حدود ۱۰ مورد بود که امسال به بیش از ۱۰ مورد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با تأکید بر این‌که می‌کوشیم تا پیوند عضو از فرد زنده را به حداقل برسانیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تنها پیوند کبد از مورد زنده به زنده امکان پذیر بوده و در تلاش هستیم تا این مورد را نیز راه‌اندازی کنیم، کبد تنها عضوی است که تا ۹ برابر امکان افزایش حجم داشته و قابل پیوند از مورد زنده است.


پورفتحی خاطرنشان کرد: در صورت اهدایی بودن اعضا در عمل‌های پیوند، همه اعمال و خدمات اعم از بستری و ترخیص، رایگان انجام می‌شود. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: