برخی از شرکتهای بازرگانی، تبلیغات دارو خارجی را تنها برای ایجاد بازار فروش برنامه ریزی میکنند، در شرایطی که طبق بررسیهای انجام شده اثر بخشی داروهای خارجی نسبت به ایرانی در بسیاری از موارد یکسان است
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه تبلیغات برخی شرکتهای بازرگانی برای ارجحیت دادن دارو خارجی به ایرانی تنها برای ایجاد بازار فروش برنامه ریزی شده است،گفت: اغلب داروهای خارجی و داخلی کیفیت مشابهای دارند.به گزارش شفاآنلاین، همایون یوسفی درباره وضعیت تبلیغات گسترده دارو توسط شرکتهای بازرگانی،گفت: برخی از شرکتهای بازرگانی، تبلیغات دارو خارجی را تنها برای ایجاد بازار فروش برنامه ریزی میکنند، در شرایطی که طبق بررسیهای انجام شده اثر بخشی داروهای خارجی نسبت به ایرانی در بسیاری از موارد یکسان است. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داروهای بیماران سرطانی جز دارو های ویژه ای تلقی میشود و اقلام داروها(medicines) برای درمان بیماران سرطانی نیز متنوع است و از همین رو با این اوصاف در طرح تحول سلامت دارو، مقرر شده است که بیماران سرطانی دارو را رایگان دریافت کنند. یوسفی افزود: با توجه مسائل اخیر امکان دارد در تامین داروهای بیمارن سرطانی کمبودهای بوجود آید اما میتوان از داروهای جایگزین برای درمان بیماران سرطانی استفاده کرد و این در حالی است که این راستا مشکلاتی نیز بوجود آمده است اما بطور کلی روند درمانی بیماران سرطانی مختل نشده است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان (Treatment)مجلس گفت: اغلب داروهای خارجی و داخلی کیفیت مشابهای دارند اما با این اوصاف برخی از شرکتهای بازرگانی دارو امکان دارد با ارتباطاتی که با برخی افراد دارند، دارو را وارد بازارکنند تا برندشان فروش مناسبی داشته باشد.