کد خبر: ۲۰۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 13
به گفته محققان این نورون های جدید در تشخیص شدت صدا نقش دارند و احتمالا مسئول فیلتر کردن صداهای پس زمینه و تمرکز بر صدای مورد نظر هستند. همچنین ممکن است این نورون ها در بروز اختلالات شنوایی نیز نقش داشته باشند
شفا آنلاین>سلامت>گروهی از محققان سوئدی سه نوع نورون (سلول عصبی) جدید در گوش شناسایی کردند که در انتقال سیگنال های صوتی از گوش به مغز موثر هستند و احتمالا کلید درمان اختلالات شنوایی از جمله وزوز گوش<Tinnitus> را دربردارند.

به گزارش شفا آنلاین: از نظر فنی این نورون ها پیش از این شناسایی شده بودند، اما محققان سوئدی توانستند زیرمجموعه های جدیدی را در بین نورون ها کشف کنند که وظایف مختلفی را بر عهده دارند. این کار چیزی شبیه به تقسیم گونه های جانوری به گروه های کوچکتر بر اساس تجزیه و تحلیل تفاوت های فردی بین اعضای این گونه ها است.

نورون های بخش حلزونی مسئول تبدیل امواج صوتی به سیگنال های الکتریکی و انتقال آن به مغز هستند. تاکنون تصور می شد این نورون ها دو گونه هستند که با عنوان نوع 1 و نوع 2 شناخته می شوند و نورون های نوع 1 بخش عمده اطلاعات صوتی را اداره می کند.

اما در این تحقیقات 4 نوع نورون مختلف شناسایی شد که در بین آن ها نورون نوع 2 بدون تغییر باقی مانده است. در حالی که نورون نوع 1 در واقع دربرگیرنده سه نوع سلول مختلف است.

به گفته محققان این نورون های جدید در تشخیص شدت صدا نقش دارند و احتمالا مسئول فیلتر کردن صداهای پس زمینه و تمرکز بر صدای مورد نظر هستند. همچنین ممکن است این نورون ها در بروز اختلالات شنوایی<Hearing> نیز نقش داشته باشند.

محققان این تحقیقات را با استفاده از موش ها انجام دادند و دریافتند هر سه نوع نورون حداقل درون مغز موش ها به صورت هم زمان وجود دارند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: