کد خبر: ۲۰۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 12
نتایج بررسی‌های جدید متخصصان آلمانی نشان می‌دهدکه نوعی ویتامین می‌تواند از نابودی سلول‌های عصبی و بروز بیماری‌هایی مانند پارکینسون جلوگیری کند. این ویتامین از خانوادهB موسوم به نیکوتینامید ریبوساید است
شفا آنلاین>سلامت>بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون که با افزایش سن و در کهنسالی بروز می‌کنند و درمان قطعی‌ای نیز برای آنها وجود ندارد، به یکی از دغدغه‌های امروز مردم به‌خصوص در سنین میانسالی تبدیل شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین: اما تحقیقات جدید دانشمندان دریچه‌های امیدی را برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها گشوده است و می‌توان امیدوار بود که شاید در سال‌های آینده هیچ سالمندی به بیماری‌هایی مثل زوال عقل<The demise of mind> و پارکینسون دچار نشود.

نتایج بررسی‌های جدید متخصصان آلمانی نشان می‌دهدکه نوعی ویتامین می‌تواند از نابودی سلول‌های عصبی و بروز بیماری‌هایی مانند پارکینسون جلوگیری کند. این ویتامین از خانوادهB  موسوم به نیکوتینامید ریبوساید است و با تقویت عملکرد میتوکندری سلول که مرکز تولید انرژی در آن است، سلول‌های عصبی را حفظ می‌کند. متخصصان بر این باورند که این ویتامین، متابولیسم انرژی را در سلول‌های عصبی به فعالیت وادار کرده و از تحلیل رفتن آنها جلوگیری می‌کند.

مکانیسم بروز بیماری‌هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون از بین رفتن فعالیت میتوکندری‌های موجود در سلول‌های عصبی<Nervous> است که با از بین رفتن بافت مغز همراه است.

محققان در آزمایش‌هایی که روی نمونه‌های جانوری انجام داده‌اند مشاهده کردند که از بین رفتن تعداد سلول‌های عصبی در جانورانی که ویتامین B3 را دریافت کرده‌اند کمتر بوده و قدرت حرکتی در آنها برای مدت زمان بیشتری حفظ شده است.سلامانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: