کد خبر: ۲۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 10
. ادرار می‌تواند درباره وضعیت کارکرد کلیه اطلاعات مهمی را منتقل کند و بنابراین هر تغییری در روند دفع ادرار باید مورد توجه قرار بگیرد

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص کلیه گفت: بیماری‌های کلیوی دارای علائم اختصاصی‌ای است که بسیار بسیار مهم‌اند و بروز آنها در افراد باید مورد توجه قرار بگیرند چراکه می‌توانند نشانه‌ای از بیماری‌هایی با شدت بیشتر در بدن باشد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر امیر ایجادی با بیان اینکه توجه به علائم اختصاصی بیماری کلیه <Kidney Disease>موضوع بسیار پر اهمیتی است، افزود: علائم اختصاصی را همه باید بشناسند که شامل سوزش و خون در ادرار و مشکلاتی از این دست است. ادرار می‌تواند درباره وضعیت کارکرد کلیه اطلاعات مهمی را منتقل کند و بنابراین هر تغییری در روند دفع ادرار باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد برای درمان از روش‌های سنتی درمانی استفاده می‌کنند، اظهارداشت: طب سنتی و مکمل و … جای خود را دارند و قصد نقد این موارد را ندارم اما هیچکدام جایگزین دیگری نیست. از نظر من به عنوان فوق تخصص کلیه، بیماری که خون در ادرارش دارد را باید از هر نظری مورد بررسی قرار داد.

ایجادی تاکید کرد: نمی‌توان در این شرایط فرد را با گل گاوزبان درمان کرد،  خون در ادرار می‌تواند علامتی از وجود موضوعی جدی در بدن بیمار باشد، ممکن است با درمان‌های سطحی عوارض و نشانه‌ها فروکش کند اما در دراز مدت آسیب جدی به بدن فرد وارد خواهد کرد.

این فوق تخصص کلیه گفت: بیماری داشتم که ۲ سال پیش خون ادراری داشته اما از درمان دست کشیده و حالا که مراجعه کرده متوجه تومور در مثانه شده است، بیماری که علائم اختصاصی دارد باید به پزشک مراجعه کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصرف غذاهای پرنمک از جمله اخلاق‌های تغذیه‌ای اشتباه مردم است که باید ترک شود، اضافه کرد: یکی از موارد مهمی که افراد باید برای جلوگیری از بروز بیماری‌های کلیوی به آن عمل کنند کاهش مصرف غذاهای چرب و پرنمک به‌ویژه فست فودها است.طبنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: