کد خبر: ۲۰۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 09
لوپوس به طور کلی به دو دسته پوستی و سیستمی تقسیم بندی می‌شود که لوپوس پوستی به صورت غلاف‌هایی ظاهر می‌شود که دایره‌وار و گرد هستند

شفا آنلاین>سلامت>یک فلوشیپ جراحی پوست با اشاره به اینکه لوپوس بیماری شایع در زنان است، گفت: در فصل تابستان بیماری لوپوس شدت بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر علی اصیلیان درباره لوپوس  پوستی <Skin lupus>اظهار کرد: لوپوس به طور کلی به دو دسته پوستی و سیستمی تقسیم بندی می‌شود که لوپوس پوستی به صورت غلاف‌هایی ظاهر می‌شود که دایره‌وار و گرد هستند.

وی با بیان اینکه وسط لوپوس پوستی سوراخ  و شبیه به گره‌های فرش است، افزود: این بیماری با نفوذ بیشتر در نواحی سر، صورت وگوش‌ها و در برخی از مواقع با درد در اندام ها و بدن ظاهر می‌شود.

این فلوشیپ جراحی پوست خاطرنشان کرد: برخی از متخصصان معتقدند که شدت نور آفتاب می‌تواند بیماری لوپوس پوستی را گسترش دهد همچنین لوپوس در زنان شایع‌تر است.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان بیماری لوپوس شدت بیشتری پیدا می‌کند و اگر قسمت‌هایی همچون سر و صورت را درگیر کند فرد مبتلا به تدریج پیاز موهای خود را نیز از دست می‌دهد.

این استاد بیماری‌های پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: لوپوس به معنای گرگ خورده است چرا که یک ضایعه پوستی هم مانند گاز گرفتگی در فرد مبتلا مشاهده می‌شود.

این فلوشیپ جراحی پوست با بیان اینکه نور آفتاب می‌تواند افراد را مستعد بیماری لوپوس کند، افزود: در برخی از افراد زمینه‌های ژنتیکی نیز موجب مبتلا شدن آنها به این بیماری می‌شود.

اصیلیان در خصوص درمان بیماری لوپوس گفت: استفاده از کرم‌های مخصوص ضد آفتاب و پوشش‌های فیزیکی همچون کلاه عینک و لباس‌های آستین دار در این زمینه بسیار موثر هستند. همچنین داروهایی که متخصص پوست برای درمان این بیماران توصیه می کنند نیز بسیار موثر است چرا که تأخیر در درمان باعث از بین رفتن موها می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر لوپوس  در گوش و یا استخوا‌ن‌ها وجود داشته باشد تأخیر در درمان می‌تواند باعث از بین رفتن غضروف شود بنابراین جهت پیشرفت این بیماری لازم است که افراد تا حد امکان در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرد و افرادی که به نوعی در طبیعت کار می‌کنند همچون کارگران معدنکاران و کارگران ساختمانی بهتر است از پوشش مناسب و تجهیزاتی همچون عینک و کلاه استفاده کنند.طبنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: