کد خبر: ۲۰۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
افراد لاغر باید در کنار رژیم غذایی از محصولات و مکملهای دارویی و گیاهی برای افزایش اشتها و افزایش انرژی بدن استفاده کنند
شفا آنلاین>سلامت>امروزه تعداد افرادی که برای افزایش وزن به مطبها و کلینیکهای رزیم درمانی مراجعه میکنند بیشتر از افرادیست که به دنبال کاهش وزن هستند !

به گزارش شفا آنلاین:در مرحله ی اول حتما بایدعلت لاغری این افرادبررسی شود تا با برطرف شدن علت لاغری ، رژیم غذایی بتواند سبب افزایش وزن شود . علل مختلف لاغری <Slimming>و کمبود وزن میتواند مربوط به عوامل زیر شود :

ژنتیک و تیپ بدنی

مشکلات تیروییدی

مشکلات روحی و استرس و مشکلات عصبی و کارهای پرتنش

کمبود مواد مغذی و ویتامینی

وجود انگلها ( که این مورد بخصوص در کودکانی که کمبود وزنهای خیلی شدید دارند حتما باید بررسی شود )

در افراد لاغر ، افزایش کالری به میزان 500 تا 1000 کیلوکالری در روز سبب افزایش وزنی معادل 2 تا 4 کیلوگرم در ماه می شود .افراد لاغر باید در کنار رژیم غذایی از محصولات و مکملهای دارویی و گیاهی برای افزایش اشتها و افزایش انرژی بدن استفاده کنند . مولتی ویتامین یکی از موارد همیشگی در کنار رژیم های افزایش وزن است .


دقت کنید که مصرف زیاد چربی های اشباع مثل : کره ، خامه ، سس مایونز ، شیرینی های خامه ای ، غذاهای پرچرب و سرخ کردنی ، مواد غذایی حاوی قندهای ساده و شیرینی ها و شکلاتها باعث افزایش وزن ناصحیحی در بدن میشود! مصرف مداوم این موارد باعث اثرات نامطلوب روی سلامتی میشود و قطعا هدف اصلی برای تناسب اندام حفظ سلامتی بدن است ! افراد لاغر برای افزایش کالری مواد غذایی روزانه از روغنهای مایع مثل زیتون ، کره بادام زمینی ، پنیر پیتزا ، کنجد ، بادام و گردو و ... استفاده کنند .

ژله را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید . روزانه یک لیوان ژله با تکه های میوه های تازه ی فصل میتواند در بهبود وزن گیری تاثیر فوق العاده ای بگذارد .در افراد لاغر در شیر و لبنیات از پودر جوانه های گندم و ماش استفاده شود . جوانه ها چندین برابر خوده دانه ها سرشار از ویتامین و املاح و مواد معدنی هستند به همین علت در رژیم های افزایش وزن میتوانند موجب افزایش اشتها و افزایش نیروی جسمی و انرزی شوند .

افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند در صورتیکه تمام موارد بالا را در کنار یک رژیم دقیق و فردی زیر نظر متخصص رعایت کنند به افزایش وزن 2 تا 4 کیلو در هر ماه میتوانند دست یابند . کلینیک ما به طور دقیق تحقیقات گسترده ای روی افراد با نمایه ی توده ی بدنی پایین انجام داده است و ثابت کردیم که با رژیم و مکملهای غذایی البته در افرادی که کمبود وزن ژنتیکی و ناشی از بیماری ندارند ، میتوان به وزن مطلوب دست یافت .

پزشک آنلاین
یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صدیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
من خیلی وقته انگل لاملبیا دارم،خوب نمیشم،دکترتاوانکس،متروماکس،منترازول بهمن داده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: