کد خبر: ۲۰۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 08
خروسک در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد و اغلب به فرم خفیف خود محدود شونده، تظاهر می‌یابد. این بیماری معمولا در سنین ۶ ماه تا ۳ سال دیده می‌شود ولی در هر سنی می‌تواند رخ دهد
شفا آنلاین>سلامت>التهاب حلق، نای و برونش‌های اصلی باعث بروز خروسک <Hawk>می‌شود و به علت تنگ بودن مجاری تنفسی در بچه‌ها ریسک ابتلا به انسداد مجاری هوایی به دلیل تورم و التهاب بیشتر است.


به گزارش شفا آنلاین:خروسک در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد و اغلب به فرم خفیف خود محدود شونده، تظاهر می‌یابد. این بیماری معمولا در سنین ۶ ماه تا ۳ سال دیده می‌شود ولی در هر سنی می‌تواند رخ دهد. این التهاب معمولا در پسران و در سن ۲ سالگی شایع‌تر است و چنانچه یکی از افراد خانواده به این بیماری مبتلا شود خطر ابتلای سایر افراد خانواده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

این بیماری در اثر آلودگی ویروسی مجرای هوای فوقانی رخ می‌دهد و این عفونت موجب بروز التهاب در داخل گلو شده که منجر به مشکلات تنفسی و علائمی‌مانند سرفه به شکل «پارس سگ»، صدای خس‌خس و گرفتگی صدا می‌شود. علائم خروسک ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد و در هنگام شب تشدید ‌شود. این بیماری معمولا با مصرف استروئید خوراکی و در موارد شدیدتر با مصرف اپی‌نفرین درمان می‌شود، در موارد بسیار نادری بیمار نیازمند بستری در بیمارستان است.

بیماری خروسک را می‌توان بر اساس علائم بالینی تشخیص داد و احتمال بروز علائم ناشی از عوامل شدیدتری همچون انسداد مجرای هوایی وجود ندارد. بیشتر اوقات نیازی به بررسی‌های بیشتر از جمله آزمایش‌های خون، رادیولوژی و کشت میکروب نیست.

خروسک بیماری شایعی است و در حدود ۱۵٪ از کودکان دیده می‌شود که بیشتر آنها در سنین ۶ ماه تا ۵–۶ سال قرار دارند. نوجوانان و بزرگسالان به ندرت دچار خروسک می‌شوند. دیفتری یکی از عوامل عمده‌ای است که باعث این بیماری می‌شود که این عامل با موفقیت واکسیناسیون و پیشرفت بهداشت و استانداردهای زندگی در جهان بهبود یافته است.سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: