کد خبر: ۱۹۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
با شروع سالمندی، سلول‌های شنوایی، قدرت بازسازی لازم را از دست می‌دهند که منجر به افت شنوایی در افراد می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>دلبری گفت: با شروع سالمندی، سلول‌های شنوایی، قدرت بازسازی لازم را از دست می‌دهند که منجر به افت شنوایی در افراد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،ب احمد دلبری دكترای تخصصی طب سالمندی در شبکه رادیویی سلامت در خصوص كم شنوایی در دوران سالمندی گفت: با شروع دوران سالمندی، سلول های شنوایی، قدرت بازسازی لازم را از دست می دهند كه این امر، منجر به افت شنوایی در سالمندان می شود؛ از این رو، علت كاهش شنوایی در دوران سالمندی، پیرگوشی است؛ به طوری كه بیش از ٣٠ درصد از افراد آن را تجربه می كنند.

وی ادامه داد: سفتی و اختلال در عملكرد سه استخوان گوش میانی، قرار گرفتن در محیط های پر سر و صدا، بیماری های قلبی عروقی، پرفشاری خون، اختلال عروقی ناشی از دیابت و ژنتیک، از جمله عوامل موثر در ایجاد و پیشرفت پیرگوشی است.

این دكترای تخصصی طب سالمندی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینكه روند سنگین شدن گوش به صورت تدریجی است، اكثر سالمندان متوجه این كاهش شنوایی نمی شوند و بیش تر اوقات، خانواده كاهش شنوایی را تشخیص می دهند.
 علائم پیرگوشی

وی در ادامه به علائم پیرگوشی اشاره کرد و گفت: از علائم سنگینی گوش ناشی از پیرگوشی می توان به مشكل در شنیدن اصوات زیر مثل س و ش اشاره كرد، این افراد، فهم درستی از مكالمات به خصوص در محیط های شلوغ ندارند و همچنین شنیدن صدای مردان برای آنها به خاطر بم بودن راحت تر است.

دلبری با بیان اینکه برخی صداها برای سالمندان آزار دهنده است، افزود: كاهش شنوایی در هر دو گوش و به صورت یكسان است، این افراد تصور می كنند گفتار و صداها را می شنوند؛ ولی آنها در فهم  دچار مشكلند.

این دكترای تخصصی طب سالمندی در پایان در خصوص راه های درمان پیرگوشی اظهار کرد: درخصوص درمان هم باید گفت درمان پیرگوشی، بیشتر با استفاده از سمعک و توانبخشی شنیداری، ممکن است و درمان دارویی و جراحی، كمک كننده نیست.
برچسب ها: سلامت ، سالمندی ، پیر گوشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: