کد خبر: ۲۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 01
با توجه به کمبود منابع اگر موفق شویم تا افرادی که استطاعت مالی دارند، در پرداخت حق بیمه خود مشارکت داشته باشند و بیمه رایگان خود را حذف کنند، می‌توان خدمات بهتری را به بیمه‌شدگان به خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج ارائه داد
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: براساس ساختار جامع نظام بیمه‌ای کشور سازمان بیمه سلامت مکلف به کنترل و مدیریت هزینه‌های درمانی در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های وزارت بهداشت است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید مرتضی ادیانی با اشاره به افزایش هزینه بیماران سرطانی و لزوم اختصاص اعتبار ویژه به این بیماران در شرایط موجود کشور، گفت: با توجه به کمبود منابع اگر موفق شویم تا افرادی که استطاعت مالی دارند، در پرداخت حق بیمه خود مشارکت داشته باشند و بیمه رایگان خود را حذف کنند، می‌توان خدمات بهتری را به بیمه‌شدگان به خصوص بیماران خاص<Special patients> و صعب‌العلاج ارائه داد.

هر چند که حذف هم پوشانی بیمه‌ای و پوشش بیمه رایگان تنها برای افراد نیازمند جامعه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است ولی با فرهنگ سازی، زودتر می‌توان به این هدف دست یافت.

ادیانی گفت: برای استمرار خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص و سرطانی در کشور به نظام بیمه‌ای نیازمندیم که بتواند از پوشش قابل قبول و خوبی برخوردار باشد. شناسایی و تحت پوشش قرار دادن این گروه آسیب پذیر و ارائه خدمات به ویژه به اقشار محروم جامعه از افتخارات سازمان بیمه سلامت ایران طی سال‌های گذشته بوده است که در این رابطه رعایت و ساماندهی سقف کمی و کیفی خدمات در مراکز دولتی امری بدیهی و قابل تامل است.

وی در ادامه بر پیشگیری نیز تاکید کرد و افزود: باید بدانیم که بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری و کنترل هستند و در صورتی که آزمایش‌های غربالگری به موقع انجام شود، می‌توان با کنترل، تشخیص و درمان به موقع موفق عمل کرد که در این راستا اقداماتی در بیمه سلامت و وزارت بهداشت در حال انجام است.

ادیانی گفت: مصرف دخانیات، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، کم تحرکی، استرس و ... از جمله عوامل موثر در بروز انواع سرطان‌ها است که با فرهنگ‌سازی می‌توان از آن پیشگیری کرد. همچنین عدم پیگیری معاینات دوره‌ای و انجام آزمایش‌های منظم و همچنین به صورت بسیار چشم‌گیر عدم ارتباط دقیق با پزشک خانواده در بروز این قبیل بیماری‌ها موثر است که با توجه به آن می‌توان از بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری به بیمار و نظام سلامت کشور جلوگیری کرد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: با علم بر اینکه می دانیم مشکلات در این حیطه کم نیستند، اما باید با به کارگیری راهبردهای طرح تحول سلامت و یکسان سازی روش‌ها و دستورالعمل‌های ارائه شده منابع را به سمتی هدایت کنیم تا صیانت از حقوق بیمه‌شدگان واقعی جایگزین خدمات بیمه‌های افراد غیر نیازمند نشود و افراد نیازمند واقعی بتواند از خدمات این نوع بیمه که به نوبه خود تحولی در نظام بیمه‌ای کشور ایجاد کرده است، بهره‌مند شود.

ادیانی در پایان گفت: براساس ساختار جامع نظام بیمه‌ای کشور سازمان بیمه سلامت مکلف به کنترل و مدیریت هزینه‌های درمانی در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های وزارت بهداشت است تا با مدیریت بهینه شاهد استمرار و ارتقاء خدمات دهی در کشور طی سال‌های آتی باشیم. هر چند که این اقدامات نیازمند حمایت دولت و مجلس است تا بهتر از قبل خدمات به بیماران ارائه شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: