کد خبر: ۲۰۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 31
دانشمندان دانشگاه هاروارد و شرکت گوگل با استفاده از یک شبکه عصبی آموزش دیده یک روش جدید برای پیش‌بینی وقوع پس‌لرزه‌های زلزله و محل وقوع آنها طراحی کرده‌اند
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان گوگل و دانشگاه هاروارد سیستم هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده‌اند که دقیق‌تر از روش‌های قبلی می‌تواند پس‌لرزه‌ها را پیش بینی کند.

به گزارش شفا آنلاین: دانشمندان دانشگاه هاروارد و شرکت گوگل با استفاده از یک شبکه عصبی آموزش دیده یک روش جدید برای پیش‌بینی وقوع پس‌لرزه‌های زلزله و محل وقوع آنها طراحی کرده‌اند.

محققان این شبکه را با داده‌های زلزله‌شناسی تاریخی شامل حدود ۱۳۱ هزار زلزله و پس‌لرزه تغذیه کردند و دقیق‌تر از روش‌های پیشین پیش‌بینی کردند که بیش از ۳۰ هزار پس‌لرزه در چه محلی رخ داده است.

این پیش‌بینی دقیق به این دلیل است که هوش مصنوعی<Artificial intelligence> از جنبه‌های مختلف تغییرات فشار را در نظر می‌گیرد.

البته این مدل هنوز کاملا آماده نشده و فعلا قابل استفاده نیست، چرا که دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که مطالعه آنها فعلا تنها یک نوع پس‌لرزه (تغییر استاتیک فشار) را به جای تغییرات استاتیک و دینامیک فشار شامل می‌شود.

پس این واقعیت وجود دارد که مدل‌ها در هنگام پیش‌بینی، گسل‌های پیچیده را در نظر نمی‌گیرند.

اما این مطالعه یک روش امیدوارکننده است و با توجه به ماهیت عملکرد شبکه‌های عصبی، این کار با آزمایش و زمان بیشتر پیشرفت خواهد کرد.ورج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: