کد خبر: ۲۰۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 31
پژوهشگران دریافتند ۶ عادت در زندگی موجب داشتن یک سبک زندگی سالم می شود: سیگار نکشیدن؛ شاخص توده بدنی نرمال؛ تحرک فیزیکی ۲.۵ ساعت یا بیشتر در هفته؛ تماشای ۷ ساعت یا کمتر تلویزیون در هفته؛ پیروی از یک رژیم غذایی مبتنی بر دستورالعمل های رژیمی که از بیماری های جدی پیشگیری کند؛ و عدم مصرف مشروبات الکلی
شفا آنلاین>سلامت>حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

به گزارش شفا آنلاین:مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

آلودگی هوا سلامت کلیه ها را تهدید می کند

محققان دانشگاه میشیگان عنوان می کنند همانند سیگار کشیدن، آلودگی هوا<air pollution>هم حاوی مواد سمی مضری است که می تواند تاثیر مستقیم بر کلیه ها داشته باشد. به گفته محققان، افرادی که در مناطق به شدت آلوده زندگی می کنند بیشتر مبتلا به بیماری مزمن کلیوی می شوند.

راه های افزایش سلامت قلب در زنان را بشناسید

درحالیکه در مجموع نرخ کل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در سال های اخیر کاهش یافته است اما در مورد زنان، این نرخ همچون قبل ثابت باقی مانده است. پژوهشگران دریافتند ۶ عادت در زندگی موجب داشتن یک سبک زندگی سالم می شود: سیگار نکشیدن؛ شاخص توده بدنی نرمال؛ تحرک فیزیکی ۲.۵ ساعت یا بیشتر در هفته؛ تماشای ۷ ساعت یا کمتر تلویزیون در هفته؛ پیروی از یک رژیم غذایی<diet> مبتنی بر دستورالعمل های رژیمی که از بیماری های جدی پیشگیری کند؛ و عدم مصرف مشروبات الکلی.

شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف

زنان در همه سنین باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند و از یک سبک غذایی سالم پیروی کنند. آهن، پروتئین کم چرب، اسیدهای چرب امگا۳، کلسیم و ویتامین B۱۲ از جمله مواد مغذی برای زنان در سنین مختلف هستند.

چین و چروک های پیشانی نشانه ریسک بالا بیماری قلبی-عروقی

محققان دریافتند افراد دارای تعداد بالا چین و چروک های عمیق در پیشانی ۱۰ برابر بیشتر با مرگ ناشی از بیماری های قلبی روبرو هستند. تحقیقات نشان می دهد هرچقدر افراد نسبت به سن و سال شان، چین و چروک شان بیشتر باشد، در معرض ریسک بالاتر مرگ ناشی از این مشکل قرار دارند.

ویتامین های موردنیاز برای حفظ سلامت کلیه ها

کلیه ها برای عملکرد بهتر نیاز به برخی ویتامین های خاص دارند که عبارتند از ویتامین B۱۲، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E.

عدم تاثیر آسپرین و روغن ماهی در پیشگیری از مشکل قلبی

مطالعات نشان می دهد مصرف آسپرین یا روغن ماهی به افرادی که در معرض ریسک بالا ابتلا به مشکلات قلبی-عروقی هستند در پیشگیری از حملات قلبی یا سکته کمک نمی کند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: