کد خبر: ۲۰۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 30
سیاه دانه خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین می‌تواند از بیماری های مربوط به سرما مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوانزا و غیره پیشگیری کند
شفا آنلاین>سلامت>سیاه دانه گیاهی معجزه آسا با تاثیرات فراوان برای سلامت است.دانه های سیاه دانه اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری دارند. این دانه ها سرشار از مواد مغذی و معدنی هستند و به تقویت بدن کمک می کنند. یکی از خواص سیاه دانه، در درمان سرماخوردگی است. در این مطلب شما را با معجزه سیاه دانه در درمان سرماخوردگی <a cold>آشنا می کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:سیاه دانه خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین می‌تواند از بیماری های مربوط به سرما مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوانزا و غیره پیشگیری کند. این دانه های ریز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و سرماخوردگی را از شما دور می سازند.

توجه داشته باشید که مصرف مرتب سیاه دانه و همچنین روغن آن در برنامه ی غذایی تاثیر فوق العاده ای روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و شما را در برابر بیماری‌های زمستانی مصون می‌کند.
معمولا ایرانی‌ها از این دانه ها در ترکیب ترشیجات استفاده می‌کنند. می‌توانید به خورش ها، ماست یا سالادهایتان نیز سیاه دانه بزنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای درمان سرماخوردگی
یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

در دورن سرماخوردگی 2 بار در روز این دمنوش را میل کنید.

همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است روزانه یکبار این دمنوش را میل کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: