کد خبر: ۲۰۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 30
دست و پای افراد لاغر در طول روز سرد بوده و از آنجایی که نمی‌دانند مشکلاتشان به چه علت است به تخصص‌های مختلف مراجعه می‌کنند در حالی که با بهبود وزن مشکلشان برطرف خواهد شد

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بیماری‌هایی که لاغرها را گرفتار می‌کند، گفت: افراد لاغر نباید همراه غذای اصلی سبزیجات بخورند چراکه این مساله سبب کم اشتهایی آنها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتراحمد اسماعیل‌زاده  در ارتباط با راهکارهای تغذیه‌ای برای افراد لاغری که تمایل به چاق شدن دارند، اظهارکرد: عمده مشکل این افراد کاهش اشتها است. همچنین افراد لاغر <Skinny people>اصولا با مشکلاتی همچون سردرد، سرگیجه، سیاهی چشم، پوست خشک، گوشه شدن ناخن، مشکلات معده، پرخاشگری و اضطراب همراه بوده همچنین شب‌ها خواب مناسبی ندارند.

وی افزود: دست و پای افراد لاغر در طول روز  سرد بوده و از آنجایی که نمی‌دانند مشکلاتشان به چه علت است به تخصص‌های مختلف مراجعه می‌کنند در حالی که با بهبود وزن مشکلشان برطرف خواهد شد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: برخی از ویتامین‌ها و املاح در کارکرد اشتها نقش دارد و زمانی که نباشد فرد دچار مشکل خواهد شد بنابراین افراد لاغری که مشکلاتی همچون تیروئید و انگل نداشته باشند تصور ما از لاغری آنها دریافت کم مواد غذایی است.

اسماعیل‌زاده افزود: برای افراد لاغر مواد مغذی همچون آهن، روی و ویتامین‌های گروه B تا یک ماه توصیه می‌شود تا اشتهایشان تحریک شود و این افراد تا ۲.۵ کیلوگرم وزن می‌گیرند، پس از آن متخصص تغذیه برنامه غذایی آغاز کرده و توصیه می‌کند که مواد حاوی فیبر کمتر مصرف کند.

وی گفت: افراد لاغر باید برای کمتر نشدن اشتها مواد غذایی دارای کالری بیشتر استفاده کرده و میوه و سبزی و آب همراه غذا مصرف نکنند. همچنین سوپ، آش و هندوانه چندان برای آنها در وعده‌های غذایی توصیه نمی‌شود و مصرف نان و برنج با افزودن مقداری روغن مایه برای آنها مناسب است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه به افراد لاغر مصرف آجیل به دلیل دارا بودن چربی و مواد مغذی توصیه می‌شود، گفت: افراد دچار لاغری نباید یک ساعت و نیم مانده به ناهار و شام غذایی مصرف کنند و برای اینکه رژیم آنها جواب دهد حداقل ۵ ماه لازم است که توصیه‌های غذایی را رعایت کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: