کد خبر: ۲۰۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 31
مهم‌ترین تغذیه‌ اثبات شده بر ضریب هوشی کودکان، تغذیه با شیر مادر تا پایان 2 سالگی است؛ شیر مادر به‌واسطه سرشار‌بودن از انواع ویتامین‌، پروتئین‌ و املاح مغذی نقشی قابل توجه بر تقویت سیستم عصبی و سلول‌های مغزی دارد
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه گفت: هوش کودکان علاوه‌ بر انتقال از طریق ژنتیک به‌صورت ارثی رابطه مستقیمی با تغذیه در دوران کودکی دارد.

به گزارش شفا آنلاین:احمد رضایی متخصص تغذیه اظهار کرد:  هوش کودکان علاوه‌ بر ارثی بودن و انتقال از طریق ژنتیک، رابطه ای مستقیم با تغذیه دوران کودکی دارد، از این رو با جا دادن فهرست غذایی مناسب در وعده‌های غذایی کودکان، والدین می توانند نقشی موثر در تقویت هوش فرزندانشان ایفا کنند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: مهم‌ترین تغذیه‌ اثبات شده بر ضریب هوشی کودکان، تغذیه با شیر مادر تا پایان 2 سالگی است؛  شیر مادر به‌واسطه سرشار‌بودن از انواع ویتامین‌، پروتئین‌ و املاح مغذی نقشی قابل توجه بر تقویت سیستم عصبی و سلول‌های مغزی دارد.


ماهی سالمون را در تغذیه کودکتان فراموش نکنید

رضایی ادامه داد: ماهی سالمون منبعی غنی از پروتئین و اسیدهای چرب مانند امگا۳ است، ماده ای که تقویت کننده ای خوب برای سیستم عصبی بدن است.

سیب‌زمینی؛ بهتر آن است که ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازک بریده و به کمک دارچین آن را دودی کنید، این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین A است و با فعال‌کردن عصب‌ها، قدرت تفکر را افزایش می دهد.

تخم‌مرغ؛ تخم‌مرغ‌های خانگی منبع غنی چولاین است، چولاین جزو گروه ویتامین‌های B ویتامین و محلول در آب است، سبب گسترش فعالیت مغزی و حافظه <Memory>می‌شود و برای کودکان بسیار مفید است.

توت‌فرنگی و انار جزو مواد مفید برای افزایش هوش کودکان هستند؛ این میوه‌ سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به خوبی ادراک، حافظه و ارتباط ذهنی را در کودک تقویت می‌کند، همچنین موجب رشد فکری و قدرت تمرکز می‌شود. شما می‌توانید با مخلوط‌کردن این میوه‌ با ماست یک دسر خوشمزه برای کودکان تهیه کنید.


این متخصص تغذیه یادآوری کرد: حبوباتی چون لوبیا‌چیتی، لوبیا‌قرمز، عدس، لپه و دیگر حبوبات، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است که سبب خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند،  شما می‌توانید از این حبوبات در تهیه سالاد، سوپ یا آش‌های مختلف استفاده کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: