کد خبر: ۲۰۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
نوشیدن تنها یک لیوان الکل در روز خطر پیشرفت سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی را تا ۵ دهم درصد افزایش می دهد

شفا آنلاین>سلامت>بر اساس مطالعه‌ای که مجله پزشکی "لانست" انگلیس انجام داده است، مصرف الکل هر سال سبب مرگ نزدیک به ۳ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، بر اساس مطالعه ای که مجله پزشکی "لانست" انگلیس انجام داده است، مصرف مشروبات الکل هر سال سبب مرگ نزدیک به ۳ میلیون نفر در سراسر جهان می شود؛ بنابراین چیزی به نام مشروبات با دارا بودن کمترین میزان الکل که برای سلامتی خطرناک نباشد، وجود ندارد.

سیژرید دومیسوار Siegrid De Misouard در گزارش خود گفت در مصرف مشروبات الکلی میانه روی وجود ندارد. نوشیدن تنها یک لیوان الکل در روز خطر پیشرفت سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی را تا ۵ دهم درصد افزایش می دهد. مشروبات الکلی و آبجو هر سال منجر به مرگ نزدیک به ۳ میلیون نفر در جهان می شود.

مصرف مشروبات الکلی سومین عامل مرگ و میر زود هنگام افراد ۱۵ تا ۴۹ سال است.

این مطالعه که مجله معتبر و مهم پزشکی "لانست" انگلیس آن را انجام داد، نشان می دهد مصرف یک لیوان مشروبات الکلی با الکل صفر درصد نیز برای سلامتی انسان مضر است.

در خصوص مصرف مشروبات الکلی در فرانسه باید گفت هر مرد فرانسوی روزانه به طور میانگین ۵ لیوان و هر زن فرانسوی به طور میانگین ۳ لیوان مشروبات الکلی مصرف می کنند.

مردان رومانیایی در میان دیگر کشور های دیگر جهان در راس مصرف کنندگان الکل قرار گرفته اند. مردان در این کشور روزانه ۸ لیوان مشروبات الکلی می نوشند.

اوکراین نیز بالاترین رقم زنان مصرف کننده الکل را به خود اختصاص داده است. زنان اوکراینی روزانه ۴ لیوان مشروبات الکلی مصرف می کنند.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: