کد خبر: ۲۰۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 23
باروری مشکلی است که مردان نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل زمانی رخ می دهد که مردان نتوانند همسرشان را باردار کنند. این مشکل می تواند ناشی از کمبود اسپرم، فعالیت های غیر معمول اسپرم ها یا شیوه ی زندگی آن ها، زخم ها و جراحات باشد یا چیزی مانع خروج اسپرم ها از آلت تناسلیشان شده باشد
شفا آنلاین>سلامت>هنگامی که یک زوج در حال تلاش برای بچه دار شدن هستند، باروری و بارور سازی اولین مسئله ای است که ذهن آن ها را به خود مشغول کرده است. در حالی که بسیاری در مورد راه های افزایش باروری در زنان صحبت می کنند، مرد ها فراموش می شوند.

به گزارش شفا آنلاین:اما ناباروری مشکلی است که مردان نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل زمانی رخ می دهد که مردان نتوانند همسرشان را باردار کنند. این مشکل می تواند ناشی از کمبود اسپرم، فعالیت های غیر معمول اسپرم ها یا شیوه ی زندگی آن ها، زخم ها و جراحات باشد یا چیزی مانع خروج اسپرم ها از آلت تناسلیشان شده باشد. اما برای افزایش قدرت باروری مردان چه باید کرد؟!

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده پانزده میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی میزان سالم آن اعلام شده است. هیچ راهی برای تشخیص کم بودن این میزان توسط خود فرد وجود ندارد. مگر اینکه همسرتان باردار نشود. یا این که مشکلی مانند نا متعادل بودن هورمون ها یا مشکلات ارثی داشته باشید که عوارض قابل رویت داشته باشید. ورم کردن بیضه ها به همراه درد می تواند نشانه ی ناباروری باشد. رشد بی رویه ی سینه ها یا ناتوانی حس بویایی نیز از جمله ی این عوارض است.

می دانیم ناتوانی در لقاح یک نوزاد می تواند تا چه حد آزار دهنده و استرس زا باشد. خوشبختانه راه هایی وجود دارد تا بارور سازی را در مردان افزایش دهد. با وجود اینکه درمان هایی برای این مشکل وجود دارد، راه های طبیعی ای هم برای رفع این مشکل هست.

۱- آنچه می خورید اهمیت دارد
یک رژیم سالم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. پس به آنچه که می خورید توجه کنید. سعی کنید غذاهایی بخورید که حاوی ویتامین دی هستند. چرا که تحقیقات نشان داده ویتامین دی روی سلامت اسپرم ها تاثیر می گذارد. حتی ویتامین سی هم می تواند روی تعداد و کیفیت اسپرم ها تاثیر بگذارد. رژیمی که در آن آنتی اکسیدان وجود داشته باشد نیز به سلامت اسپرم ها کمک می کند. همچنین سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتری در برنامه ی غذایی خود جای دهید. بهتر است از غذا های حاوی قند، الکل و کافئین دوری کنید. با بدن خود درست رفتار کنید و سعی کنید تا جای ممکن غذای ارگانیک بخورید.

۲-تغییر در شیوه ی زندگی
تغییر در شیوه ی زندگی، در میان تمام دیگر راهکار هایی که می توانید به کمک آن بارور سازی <Fertilization>خود را افزایش دهید، حرف اول را می زند. سعی کنید تا قهوه را کنار بگذارید. چرا که می تواند توانایی مرد در لقاح را کاهش دهد. و کاملا واضح است که باید از نوشیدن الکل و کشیدن سیگار هم دوری کنید. این ها چند مورد از تغییراتی هستند که نیاز دارید در زندگی خود ایجاد کنید. از دیگر تغییراتی که می توانید در زندگی خود انجام دهید استفاده از مواد آرایشی بهداشتی و ضد تعریق طبیعی و ارگانیک است.

۳- تناسب اندام
ورزش کردن و تناسب اندام یکی از راه های طبیعی ای است که بارور سازی شما را افزایش می دهد. سعی کنید تناسب اندام خود را حفظ کنید و وزنتان را روی عدد معقولی نگه دارید.

می توانید ۴ یا ۵ روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید. این کار به همراه یک رژیم غذایی <diet>مناسب می تواند کمک بزرگی باشد. می توانید نوع ورزشی را که می خواهید انجا دهید را انتخاب کنید.( انتخاب های شما آرام دویدن، سریع دویدن یا حتی رفتن به یک باشگاه است.) ورزش مداوم نه تنها بارور سازی شما را افزایش می دهد، بلکه به کاهش استرس و ریلکس شدن شما هم کمک می کند. و کاهش فشار ذهنی نیز می تواند روی بارور سازی شما تاثیر بگذارد.

۴- مکمل های غذایی
مکمل های غذایی می توانند با افزایش تعداد اسپرم ها بر بارور سازی شما تاثیر بگذارند. مکمل هایی که حاوی زینک و فولیک اسید هستند، می توانند تعداد اسپرم های شما را تا ۷۴% افزایش دهند. شما همچنین می توانید از قرص های ویتامین C استفاده کنید.

چرا که آن ها آنتی اکسیدان هستند. مکمل های طبیعی دیگری نیز در مغازه ها وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. می توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

در حالی که این دوران به نظر استرس زا می آید، تلاش مداوم می تواند تغییری که نیاز دارید ایجاد کند. سعی کنید تا این نکات طبیعی را در زندگی خود وارد کنید. امکان دارد به زودی پدر شوید.موفق باشید.سرسره

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: