کد خبر: ۲۰۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 23
داروهای ضد افسردگی، افزایش گیرنده های سروتونین (serotonin) استدلال شیمیایی برای تنظیم رفتار اجتماعی و خلق و خوی بیمار، را مورد هدف قرار می دهند
  شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهند که ابزار ویرایش ژن برای هدف گیری گیرنده های طبیعی تقویت کننده مغز می توانند به کاهش افسردگی و درمان آن کمک کنند. این روش می تواند درمانی امیدوارکننده برای افسردگی محسوب شود.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات جدید نشان می دهند که ابزار ویرایش ژن می تواند به کاهش افسردگی کمک کند. به تازگی دانشمندان  کدهای ژنتیکی را برای گزینش مورد هدف قرار دادند که گیرنده های دلتا جی ای بی ای (delta-type GABA) خوانده می شوند.

    به طور کلی داروهای ضد افسردگی، افزایش گیرنده های سروتونین (serotonin) استدلال شیمیایی برای تنظیم رفتار اجتماعی و خلق و خوی بیمار، را مورد هدف قرار می دهند.

محققان دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده آمریکا از تکنولوژی CRISPR استفاده کردند که در آن ابزار ویرایش ژن برای هدف گیری گیرنده های طبیعی تقویت کننده مغز در این عضو حیاتی به کار رفته اند. آنها معتقد هستند که این روش ممکن است برای بیماران مبتلا به افسرگی که با کمک داروهای موجود درمان نمی شوند، مناسب بوده و باعث کاهش افسردگی آنها شود.

قابل ذکر است که به طور کلی داروهای ضد افسردگی، افزایش گیرنده های سروتونین (serotonin) استدلال شیمیایی برای تنظیم رفتار اجتماعی و خلق و خوی بیمار، را مورد هدف قرار می دهند.

در این مطالعات، دانشمندان گیرنده های مختلفی که دلتا جی ای بی ای (delta-type GABA) نامیده می شوند را برای گزینش مورد هدف قرار دادند. این رویکرد شامل استفاده از نرواستروئیدها (neurosteroids) یا گیرنده های GABA می شود. نرواستروئیدها مواد شیمیایی هستند که در شبکه های تحریکی و احساسی مغز دخیل هستند و می توانند به طور طبیعی در مغز اتفاق بیفتند. در واقع مواد طبیعی تقویت کننده حالت مغز می توانند این گیرنده ها را هدف قرار دهند.

استیون مننریک (Steven Mennerick) از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی معتقد است که در جامعه امروز نیاز به توسعه داروهای ضد افسردگی احساس می شود و این یافته عامل موثری برای درمان این بیماری خواهد بود. او در ادامه توضیحاتش افزود: « رایج ترین داروهای ضد افسردگی مانند Prozac، Paxil و Zoloft بیش از سی سال پیش توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. از این زمان به بعد ما می توانیم کمبود داروهای جدید افسردگی را به طور وضوح حس کنیم.»

او معتقد است نرواستروئیدها به طور گزینشی با گیرنده های نوع دلتا ارتباط دارند و شواهدی وجود دارد که این داروها می توانند به بیماران مبتلا به افسردگی کمک کنند. مننریک توضیح داد که مرحله بعدی توسعه و انجام آزمایش های بیشتر برای فعال سازی این گیرنده ها است. آزمایش های بیشتر می توانند تایید اثر گیرنده های نوع دلتا بر کاهش افسردگی را به طور قطعی نشان دهند.thehealthsite


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: