کد خبر: ۲۰۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 22
پژوهشگران در ساخت این کاغذ از یک ماده شیمیایی خشک شده به نام "نیتروسفین" (nitrocefin ) همرا با یک آنزیم به نام "بتالاکتاماز" (beta-lactamase) استفاده کردند. از این کاغذ بر روی یک سیستم استفاده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>در کشورهای در حال توسعه، برخی شرکت‌ها به صورت غیرقانونی آنتی بیوتیک‌های تقلبی تولید می‌کنند و متأسفانه همین کشورها نیز فاقد تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز برای شناسایی این آنتی بیوتیک‌های تقلبی هستند.

به گزارش شفا آنلاین: به همین منظور پژوهشگران "دانشگاه ایالتی کلرادو " (Colorado State University) با توسعه یک سیستم ساده کاغذی تا حدودی این مشکل را حل کرده‌اند.

پژوهشگران در ساخت این کاغذ از یک ماده شیمیایی<chemical> خشک شده به نام "نیتروسفین" (nitrocefin ) همرا با یک آنزیم به نام "بتالاکتاماز" (beta-lactamase) استفاده کردند. از این کاغذ بر روی یک سیستم استفاده می‌شود.

بتالاکتاماز آنزیم‌هایی هستند که توسط بعضی باکتری‌ها تولید شده و باعث تخریب حلقه بتالاکتام موجود در آنتی بیوتیک‌های گروه بتالاکتام شامل پنی‌سیلین‌ها و سفالوسپورین‌ها می‌شوند. بتالاکتامازها حلقه β-lactam را هیدرولیز می‌کنند و بر اساس عملکرد به چهار گروه تقسیم می‌شوند.

آنزیم مذکور به نیتروسفین متصل می‌شود و با ترشح ماده شیمیایی باعث می‌شود که اگر آنتی بیوتیک تقلبی باشد، تغییر رنگ دهد.

پژوهشگران برای آزمایش یک آنتی‌بیوتیک، ابتدا آن را در آب حل کرده و سپس آن محلول را به کاغذ اضافه کردند.

اگر آنتی بیوتیک قوی و تقلبی نباشد، ماده شیمیایی نیتروسفین سبب تغییر رنگ آن نخواهد شد، اما در غیراینصورت نیتروسفین بر روی آنتی بیوتیک تاثیر خواهد گذاشت و رنگ آنتی بیوتیک به قرمز تبدیل خواهد شد.

کاربران می‌توانند توسط این دستگاه، تقلبی بودن آنتی بیوتیک‌ها را تنها در ۱۵ دقیقه تشخیص دهند.گیزمگ


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: