کد خبر: ۲۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
شفا آنلاين -معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی امروز درمحل وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ودرجمع خبرنگاران مهم ترین برنامه های گرامیداشت هفته کارگر را اعلام کرد .
به گزارش شفاآنلاين، محمدرضا موالی زاده گفت:‌ گرامیداشت هفته کارگر امسال ، ‌متفاوت ازسال های گذشته و به گونه ای باشکوه تر برگزارمی شود و به این مناسبت ازاواخر سال گذشته ستادی با همین محوریت تشکیل،‌شیوه نامه ای تنظیم و به تمام استان ها ابلاغ شد .
وی همچنین از پیش بینی ستاد گرامیداشت هفته کارگربا حضور اعضای شورای  هماهنگی دستگاه های تابعه در استان ها خبرداد و گفت :‌ این شوراها با محوریت مدیران کل هراستان برگزارمی شود .
معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات محیطی در معابرعمومی ، مناطق کارگری ،‌نام گذاری میادین ، بوستان ها ،‌مراکز درمانی و آموزشی با عنوان های کار،‌کارگر،‌تلاش ، شهدای کارگر و همچنین به صدا در آوردن زنگ کاردرمدارس برگزاری نمایشگاه های کتاب ، آذین بندی ساختمان های سازمان های تابعه در استان ها و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارگران نمونه را از مهم ترین برنامه های محورفرهنگی و تبلیغی کارگر دانست و ادامه داد :‌این برنامه ها درمحوراموررسانه ای نیزدنبال می شود .
موالی زاده برنامه های رسانه ای را تشریح وتاکید کرد : برنامه هایی نظیرگفت و گو با هنرمندان ، ورزشکاران‌،اندیشمندان و چهره های موجه علمی ، فرهنگی استانی درخصوص جایگاه کارگران وپخش آن از رسانه ها را ازجمله برنامه های رسانه ای است .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی گفت :‌تجلیل از کارگران جانباز وایثارگر تقدیر از خانواده های شهدای کارگر ، غبارروبی از مزارشهدای کارگرازدیگر برنامه های این هفته است .
وی با اشاره به نقش ورزش در احیای روحیه نشاط و همکاری درکارگران ادامه داد :‌ کارگران درامور ورزشی حرف های زیادی برای گفتن دارند بنابراین برگزاری رقابت های استانی ،‌پیاده روی های خانوادگی  کارگران ،‌ تقدیر از پیشکسوتان کارگر در عرصه های ورزشی و پخش برنامه های آن از صدا و سیما نیز در این برنامه ها گنجانده شده است .
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی یاد آورشد :‌ برگزاری محافل انس با قرآن ،‌شب شعر کارگری با همکاری واحدهای تولیدی وصنعتی و دیدار با شخصیت های استانی ،‌خانواده های کارگران نمونه و حضور چهره های شاخص استانی در واحدهای تولیدی ، خدماتی و صنعتی از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود .
موالی زاده ازتخفیف اهدای بن سینمایی به کارگران با تخفیف 50 درصد و با همکاری سازمان سینمایی کشور خبر داد و افزود :‌ برای استفاده کارگران از امکانات رفاهی و تفریحی هماهنگی های لازم با استانداری ها ،‌دستگاه های اجرایی و کارفرمایان انجام شده است .
وی نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی ، نقش کارگران در خصوص نام سال جدید – اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی – وهمچنین سیاست های دولت تدبیر و امید درجهت کاهش مشکلات معیشتی کارگران و ارتقاء منزلت اجتماعی آن ها را سه مولفه کلی گرامیداشت هفته کارگرعنوان کرد .
 معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی با اعلام اسامی روزهای هفته کارگر برنامه های این روزها را تشریح کرد .
موالی زاده اضافه کرد :‌ جمعه 5 اردیبهشت با عنوان کارگر، امام، شهدا و معنویت نام گذاری شده و در این روز وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی درنماز جمعه حضور خواهد داشت و همچنین    جامعه کارگری با آرمان های امام راحل (ره) تجدید میثاق می کنند .
وی در ادامه گفت:‌ روز دوم این هفته به عنوان کارگر،‌سلامت ،‌رفاه و تامین اجتماعی نام گذاری شده است که در این روز گردهمایی بزرگی از سیاستگذاران حوزه سلامت،‌کار و تولید برگزار می شود و از خدمت گذاران حوزه سلامت کاری تقدیر خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در تشریح برنامه های روز سوم هفته کارگر گفت:‌این روز با عنوان کارگر،‌جوانان و خانواده نامگذاری شده است و و در این روز بازدید وزیر و معاون رئیس جمهور در امور زنان از کارگاه مهارت آموزی و کارآفرینی زنان و مراسم تجلیل از  زنان کارگر در برنامه قرار دارد.
دکتر موالی زاده گفت: عنوان روز چهارم ‌کارگر،‌فرهنگ ،‌کرامت و نشاط اجتماعی است که در این روز مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد .
وی نام روز پنجم را کارگر ، بسیج ،‌تشکل ها و پیشکسوتان اعلام کرد و از برگزاری مراسم بسیج کارگری درآن روز خبر داد .
معاون فرهنگی و اجتماعی گفت :‌در روز ششم که روز کارگر ، ولایت ، عزم ملی و مدیریت جهادی نام دارد که در این روز  مدیران وزارتخانه درخصوص مدیریت جهادی ، تعمق سه جانبه گرایی و تلاش جمعی برای اقتصاد مقاومتی با هم به گفت و گو خواهند پرداخت .  
موالی زاده افزود :‌  روز آخر این هفته که روز جهانی کارگرنیز هست به عنوان کارگر،‌کارآفرینی ، تعاون و اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است که در این روز جشن بزرگ کارگری وتجلیل از کارگران نمونه برگزار می شود.
وی افزود: بنا داریم در هفته کارگر امسال از 30 نفر از کارگران، تلاشگران و واحد‌های نمونه تقدیر به عمل آوریم و به همین منظور بیست‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه‌های کار را برگزار خواهیم کرد .
موالی‌زاده ادامه داد: در جشنواره امسال تعداد 9 کارگر نمونه، 12 گروه کار نمونه، شش تلاشگر نمونه و سه واحد نمونه به عنوان 30 کارگر، تلاشگر و واحد نمونه معرفی و انتخاب شدند .
به گفته‌ی معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابتکار و خلاقیت، نوآوری، اصلاح فرآیند تولید، داشتن روحیه تعاون و همکاری، بهره‌وری، ارتقاء سطح تحصیلی و وضعیت شغلی در محیط کار و ایجاد امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی – درمانی از جمله شاخص‌های مورد نظر در انتخاب کارگران، تلاشگران و واحد‌های نمونه بوده است .
شایان ذکر است موالی زاده گفت :‌خوشبختانه هدایای کارگران نمونه سال گذشته که در دولت قبل وعده آن داده و هنوز محقق نشده بود ،‌امسال آماده تحویل است و برای کارگران نمونه امسال نیز جوایز ارزنده ای درنظرداریم .
 





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: