کد خبر: ۲۰۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 17
هرگز از چیزهایی که ندارید بیش از حد شکایت نکنید؛ مردم دو دسته هستند، دسته اول همیشه شکایت می‌کنند و دسته دوم کسانی هستند که از کوچکترین و جزئی‌ترین چیزها استفاده می‌کنند تا خوشحال‌ و خوشبخت‌تر باشند و خوب است سعی کنیم جزء دسته دوم باشیم، قطعا کسی که نگرشی این چنینی به زندگی دارد می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگه دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانشناس بالینی راهکار‌هایی معقول و منطقی بعد از دعوا‌های زناشویی برای حفظ زندگی مشترک را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:سمیرا درویشی روانشناس بالینی  اظهار کرد: بسیاری افرادی که اکنون روزگارشان به بگو مگو یا رفت و آمد در راهروهای دادگاه‌های خانواده می‌گذرد زمانی از عشق و علاقه به هم می‌گفتند و کلی آرزو پشت این جمله در سر می‌پروراندند؛ اما به مرور زمان رعایت نکردن برخی عادت‌های نادرست و اشتباهات کوچک باعث دلسردی در رابطه می‌شود و در صحبت‌های بسیاری از آنها چند رفتار بد را خواهیم دید که می‌توان با ترک این عادت‌ها کیفیت زندگی را بهتر کرد.

این روانشناس بالینی بیان کرد: هرگز از چیزهایی که ندارید بیش از حد شکایت<Complaint> نکنید؛ مردم دو دسته هستند، دسته اول همیشه شکایت می‌کنند و دسته دوم کسانی هستند که از کوچکترین و جزئی‌ترین چیزها استفاده می‌کنند تا خوشحال‌ و خوشبخت‌تر باشند و خوب است سعی کنیم جزء دسته دوم باشیم، قطعا کسی که نگرشی این چنینی به زندگی دارد می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگه دارد.

درویشی ادامه داد: دست از سرزنش بردارید، گله و شکایت کردن فقط برای مدت کوتاهی مفید است و در صورت تکرار یا تداوم باعث نارضایتی یا عصبانی همسر می‌شود؛ ممکن است همسرتان در برابر رفتارتان حرفی نزد اما این سرزنش‌ها بالاخره کار خودش را خواهد کرد و زندگیتان به راحتی تمام می‌شود و راهی برای بازگشت پیدا نمی‌کنید.

وی افزود: در زندگی زناشویی‌تان قلدری نکنید چرا که این کاری ناپسند است و ادامه این روند باعث جدایی خواهد شد؛ صرف نظر از اینکه موقتا با قلدری به خواسته خود می‌رسید یا خیر،  این رفتار به همسرتان می‌فهماند که او هیچ ارزشی ندارد و شما هم جای حرف زدن از عشق و علاقه با روی آوردن به قلدری عوض کرده‌اید.

تدافعی برخورد کردن کاری نامعقول در زندگی مشترک

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه در زندگی زناشویی نباید تدافعی برخورد کرد، گفت: یکی از عادت‌هایی که سرانجام قلب همسر را سیاه خواهد کرد تدافعی برخورد کردن است چرا که صحبت‌ها و بحث‌های سازنده‌ زندگیتان را سرد می‌کند؛ اگر این گونه رفتار کنید همسرتان دیگر حق صحبت کردن در مورد موضوع مورد بحث را ندارد و با کوتاه آمدن‌های پیاپی نهایتا دلگیری و دلسردی را به گفتگو و صحبت با شما و شنیدن حرف‌هایتان ترجیح خواهد داد.

درویشی افزود: در زندگی هیچ وقت یک جانبه تصمیم گیری نکنید اگر بخواهید در مورد پول، زمان، بچه‌ها و زندگی‌تان به تنهایی تصمیم گیری کنید به این معنی است که همسرتان را نادیده گرفته‌اید و یک طرفه و از جانب او هم تصمیم گیری کرده‌اید.

وی بیان کرد: از وابستگی به همسر و کنترل او بپرهیزید؛ گاهی خود را بیش از حد گرفتار  یا نگران مشکل دیگران می‌کنید و در مورد آنها وسواس گونه رفتار می‌کنید، درگیر شدن بیش از حد به مسائل دیگران می‌تواند اطرافیانمان را آشفته کند.

یادمان نرود تفاوت در زندگی هر فردی وجود دارد

این روانشناس بالینی در پایان یادآوری کرد: به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارید، زن و شوهرهایی که واقعا به هم عشق می‌ورزند مفهوم این ترکیب را خوب می دانند؛ بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات رفتار او را همانند ایده آل خود بسازند، انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یک رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی‌رسد و این عدم تعادل در مواردی خود را نشان و در زندگی زناشویی تأثیر خود را خواهد گذاشت.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: