کد خبر: ۲۰۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 15
چهار بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن ریوی و دیابت، مهم ترین معضل نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما محسوب می شوند
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم افتتاح کلینیک پیشگیری از بیماری های قلبی، بر نقش مهم پرستاران در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و کاهش هزینه های نظام سلامت، تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر مریم حضرتی در مراسم افتتاح کلینیک پیشگیری و کنترل از بیماری های قلبی در همدان، اظهارداشت: چهار بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن ریوی و دیابت، مهم ترین معضل نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما محسوب می شوند.

وی افزود: نزدیک به سه چهارم از مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر به شکلی نامناسب، در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ می دهد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، گفت: بیماری های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر مرتبط با بیماری های غیر واگیر در جهان را موجب می شود، بطوریکه سالانه بیش از ۱۷ میلیون نفر در سال به دلیل این بیماری ها جان خود را از دست می دهند.


حضرتی با اشاره به اینکه پرستاران<nurses> به عنوان خط مقدم نظام سلامت نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر دارند، افزود: در کشور ما نیز برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات به مردم، پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در اولویت نظام سلامت قرار گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در آیین افتتاح مرکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل در بیمارستان قلب فرشچیان نیز تصریح کرد: ارائه خدمات از طریق مراکز مراقبت در منزل گامی به سوی ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: