کد خبر: ۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 21
شفا آنلاین-موسسه رتبه بندی فورچون با معرفی ۱۰ زن قدرتمند جهان در عرصه اقتصاد، ماری بارا، مدیرعامل شرکت خودروسازی جنرال موتورز را در رتبه نخست از این نظر قرار داد و اعلام کرد وی سرپرستی ۲۱۲ هزار کارمند را در ۳۹۶ مرکز جنرال موتورز در ۶ قاره جهان بر عهده دارد.

به گزارش شفا آنلاین،موسسه رتبه بندی فورچون در گزارشی به معرفی 10 زن قدرتمند جهان در زمینه فعالیت های اقتصادی و تجاری پرداخت و مدیر عامل شرکت جنرال متورز را در رتبه نخست از این نظر قرار داد.

بر اساس این گزارش ماری بارای 52 ساله متولد آمریکاست و مدیر عامل شرکت جنرال متورز می باشد. وی اولین زنی است که یک شرکت خودروسازی در مقیاس جهانی را اداره ی کند.

بارا سرپرستی 212 هزار کارمند را در 396 مرکز جنرال موتورز در 6 قاره جهان بر عهده دارد. وی که مهندس برق است، کل زندگی حرفه ای خود را در شرکت جنرال موتورز سپری کرده است.

در عین حال مدیر جدید جنرال موتورز با چالش های بزرگی در آمریکا مواجه است.ارزش سهام شرکت در بورس آمریکا به میزان بی سابقه ای کاهش یافته و حاشیه سود شرکت کمتر از شرکت های فورد و یوروپ است. همچنین برند اوپل، متعلق به شرکت جنرال موتورز، در آمریکا میلیاردها دلار زیان بر جای گذاشته است. اما سوددهی شرکت در کل مجددا بازگشته و بارا توانسته است موافقت هیئت مدیره را برای سرمایه گذاری بیشتر جهت قدرتمند ساخت دوباره جنرال موتورز جلب کند.

بر اساس این گزارش جینی رامتی مدیرعامل شرکت آی بی ام آمریکا دومین زن قدرتمند جهان در عرصه اقتصاد شناخته شده است. جینی رامتی 56 ساله، متولد آمریکاست و در حال حاضر ریاست هیئت مدیره، مدیریت عامل و ریاست شرکت آی بی ام را در اختیار دارد.

به رغم کاهش درآمدهای اخیر آی بی ام همچنان در صحنه جهانی یک شرکت قدرتمند است و مشتریان و کارکنانی در 10 کشور جهان دارد. وی فرصت های سرمایه گذاری مهمی را در قاره آفریقا می بیند.

با اختصاص سهمی حدودا 200 میلیارد دلاری از بازار سرمایه به خود، شرکت آی بی ام با ارزش ترین شرکت جهان است که تحت مدیریت یک زن اداره می شود.

ایندیرا نویی که 58 سال سن دارد و متولد هند است نیز سومین زن قدرتمند جهان در عرصه اقتصاد شناخته می شود. ایندیرا نویی رئیس و مدیر عامل شرکت پپسی می باشد.

نویی در طول 7 سال مدیریت بر شرکت پپسی، میزان فروش تولیدات این شرکت را در خارج از آمریکا به دو برابر افزایش داده است. بازارهای بین المللی اکنون حدود نیمی از درآمد 65.5 میلیارد دلاری پپسی را تامین می کنند.

نویی ترتیبی داده است که تولیدات شرکت پپسی، بر پایه تقاضای مصرف کنندگان شکل بگیرند. به همین منظور، از سال 2012 مراکز نوآوری شرکت پپسی در شهرهای شانگهای، هامبورگ و مونتری مکزیک ایجاد شده اند.

افرادی که در فهرست قدرتمندترین زنان جهان در بخش اقتصاد قرار گرفته اند عبارتند از:

4-ماریا داس گراکاس سیلوا فوستر

فوستر 54 ساله متولد برزیل است و مدیریت عامل شرکت پتروبراس را بر عهده دارد. وی با چالش های بسیاری مواجه است. وی در حال فروش بخشی از دارایی های شرکت برای سر و سامان دادن به ترازنامه شرکت است و قصد دارد 237 میلیارد دلار در زمینه پروژه های تولید و اکتشاف هزینه کند.

5-الن کولمن

کولمن متولد آمریکاست و رئیس و مدیرعامل شرکت داپونت است. وی 58 سال سن دارد. فعالیت های ابتکاری کولمن، روح تازه ای به شرکت داپونت دمیده است. یک سوم فروش محصولات این شرکت فعال در زمینه تولید مواد شیمیایی یعنی، 15.5 میلیارد دلار در شش ماه گذشته، حاصل توسعه بازار محصولات این شرکت بوده است.

6-ایرنه روزنفلد

روزنفلد 60 سال دارد و متولد آمریکاست. وی رئیس و مدیر عامل شرکت موندلز اینترنشنال است. شرکت موندلز، تولید کننده اسنگ، 83 درصد درآمد خود را از بازارهای خارج از آمریکا کسب می کند و روزنفلد سرمایه گذاری هایی را در خارج از آمریکا انجام داده است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که 190 میلیون دلار برای احداث بزرگترین کارخانه تولید شکلات در هند هزینه خواهد کرد.

7-ماریلین هیوسون

وی متولد آمریکاست و 60 سال سن دارد. خانم هیوسون مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و رئیس شرکت لاکهید مارتین است. وی تلاش های زیادی برای افزایش میزان فروش محصولات این شرکت فعال در زمینه صنایع دفاعی انجام داده است.

8-مگ ویتمن

ویتمن 57 ساله متولد آمریکاست و مدیریت عامل و مدیریت هیئت مدیره شرکت هیولت پاکارد (اچ پی) را بر عهده دارد. ویتمن، در حال واگذار کردن بخش هایی از بازار جهانی به رقیب خود شرکت لنووی چین است. جهان اکنون در انتظار است تا ببیند که آیا ویتمن می تواند مجددا بازار را از شرکت لنوو پس بگیرد یا خیر.

9-پاتریسیا وورتز

وورتز 60 سال دارد و متولد آمریکاست. وی رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و رئیس شرکت آرچر دانیلز میدلند است. این شرکت که درآمد سالانه اش به 89 میلیارد دلار می رسد نه تنها تقریبا در همه جای دنیا مواد غذایی تولید می کند، بلکه با استفاده از بخش حمل و نقل خود، مواد غذایی تولیدی اش را به نقاط مختلف جهان ارسال می کند.

10-گیل کلی

کلی 57 ساله از پدر و مادری انگلیسی در آفریقای جنوبی متولد شده است و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت وست پک می باشد. شرکت وست پک تحت مدیریت وی با درآمدی 43.6 میلیارد دلاری دومین بانک بزرگ استرالیا به شمار می رود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: