کد خبر: ۲۰۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 12
انتخاب شهر محل تحصیل برای داوطلب اهمیت زیادی دارد. انتخاب شهر دیگر، یعنی تحصیل در شهر دیگری برای چندین سالی که تحصیل ادامه دارد. شاید اکنون از اهمیت آن مطلع نباشید ولی پس از رفتن به شهر مد نظر، احتمال دارد به مشکلاتی برخورد کنید مانند هزینه رفت و آمد، اقامت در خوابگاه، اختلاف فرهنگی شهر محل سکونت و شهر محل تحصیل، جدا شدن از خانواده و.... پس تا حد امکان در شهر محل سکونت یا نزدیک به محل سکونت خود ادامه تحصیل دهید تا از مشکلاتی از این قبیل برحذر باشید یا حداقل خودتان را برای این شرایط آماده کنید
شفا آنلاین>اجتماعی> نتایج اولیه آزمون سراسری 97 اعلام شده و به گفته رئیس سازمان سنجش، همه شرکت کنندگان در کنکور مجاز به انتخاب رشته <Course Selection>شده اند.نکته مهم در اینجا انتخاب رشته درست و صحیح است


به گزارش شفا آنلاین:. انتخاب رشته  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که هر دانش آموز با تصمیم گیری درباره رشته تحصیلی خود، سرنوشتش را رقم می زند. با این حال، عوامل متعددی بر انتخاب رشته دانشگاهی تاثیر می گذارند که باید برای عبور به شیوه اصولی از این مرحله زندگی، به آن ها توجه کرد. بعضی از این عوامل به فرد و برخی دیگر به جامعه بر می گردد. مهم ترین عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در این مقاله بررسی شده است.

در انتخاب رشته باز هم صحبت از علاقه است

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام انتخاب رشته باید به آن توجه شود، علاقه فرد است. دانش آموزان و خانواده های داوطلبان کنکور باید بدانند که بسیاری از دانشجویان به دلیل این که به رشته تحصیلی خود علاقه نداشته اند، ترک تحصیل کرده اند و تعدادی دیگر نیز نتوانسته اند در رشته خود موفق باشند. داوطلبان بهتر است قبل از هر اقدامی، زمینه علایق خود را شناسایی و هنگام انتخاب رشته به آن توجه کنند. این یک هفته فرصت بسیار خوب و البته مهمی برای کشف این علاقه است که به کمک یک مشاور، مقدورتر هم خواهد شد.

برای انتخاب رشته با خودتان خلوت کنید

در انتخاب رشته به استعداد و توانایی های علمی خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید معماری بخوانید، باید استعداد کارهای هنری داشته باشید پس با خود خلوت کنید و به خود بگویید آیا من استعداد لازم برای تحصیل در این رشته را دارم یا خیر؟ خلوت کردن در این روزها، باعث می شود تا در آینده از تصمیم تان پشیمان نشوید.

برای انتخاب رشته نگاهی به بازار کار داشته باشید

به بازار کار رشته مد نظر هم توجه کنید. هدف از دانشگاه رفتن، درس خواندن و مدرک گرفتن نیست و در کنار افزایش سطح آگاهی و پیدا کردن یک سطح دانش بالاتر، بحث اشتغال هم مهم است زیرا هدف بسیاری از دانشجویان برای ورود به دانشگاه، یافتن شغلی خوب است. بنابراین قبل از این که چهار سال از بهترین سال های عمرتان را بگذرانید، به این نکته توجه کنید. به سراغ چند نفری بروید که دانش آموخته این رشته هستند و حتما با آن ها مشورت کنید.

خودتان را از کنکور سال آینده محروم نکنید

مراقب باشید از کنکور سال آینده محروم نشوید. با توجه به محرومیت از انتخاب دوره های روزانه به مدت یک سال در صورت انتخاب این رشته ها و قبولی در آن ها در سال جاری، دقت کافی داشته باشید چون اگر در رشته روزانه پذیرفته شوید و انصراف دهید، سال بعد امکان انتخاب رشته های روزانه را نخواهید داشت و فقط باید به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه امیدوار باشید. با آگاهی از این نکته، انتخاب رشته کنید.

در انتخاب رشته، شهر محل دانشگاه هم مهم است

انتخاب شهر محل تحصیل برای داوطلب اهمیت زیادی دارد. انتخاب شهر دیگر، یعنی تحصیل در شهر دیگری برای چندین سالی که تحصیل ادامه دارد. شاید اکنون از اهمیت آن مطلع نباشید ولی پس از رفتن به شهر مد نظر، احتمال دارد به مشکلاتی برخورد کنید مانند هزینه رفت و آمد، اقامت در خوابگاه، اختلاف فرهنگی شهر محل سکونت و شهر محل تحصیل، جدا شدن از خانواده و.... پس تا حد امکان در شهر محل سکونت یا نزدیک به محل سکونت خود ادامه تحصیل دهید تا از مشکلاتی از این قبیل برحذر باشید یا حداقل خودتان را برای این شرایط آماده کنید.

والدین در انتخاب رشته به داوطلبان آزادی بدهند

والدین باید این روزها برای انتخاب رشته به داوطلبان آزادی عمل دهند البته که می توانند با مشورت اصولی، راهنمایی شان کنند اما تصمیم نهایی را باید خود داوطلبان بگیرند. پیش نیاز هر انتخاب، آزادی عمل است. پس باید به داوطلب اجازه داده شود تا درباره رشته تحصیلی و محل تحصیل مد نظر خود اطلاعاتی را کسب کند و با توجه به این اطلاعات، دست به انتخاب بزند. گاهی والدین، فرزندان خود را مجبور می کنند تا رشته تحصیلی خاصی را انتخاب کنند. این والدین شاید به دنبال آرزوهای خود هستند و فکر می کنند فرزندان مسئولیت دارند تا آرزوی والدین را برآورده کنند. تکرار می کنم منظور از این گفته به هیچ وجه به معنی مشارکت نداشتن والدین در سرنوشت فرزندان نیست بلکه داوطلبان باید از تجربیات پدر و مادر خود کمک بگیرند.

دقت بی نهایت در پر کردن فرم انتخاب رشته

برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است داوطلبان قبل از ورود به سامانه اصلی، رشته های انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنند و پس از نهایی کردن رشته های انتخابی و اطمینان از ترتیب انتخاب های خود، آن ها را در سامانه اصلی انتخاب رشته وارد کنند.

در انتخاب رشته تقلید ممنوع!

در خور ذکر است شرایط برای هر داوطلب، منحصر به خود اوست و از داوطلبی به داوطلب دیگر فرق می کند بنابراین درصورت به جمع بندی نرسیدن، به یک مشاور مراجعه کنید و به هیچ وجه به تقلید از دیگران برای انتخاب رشته فکر نکنید.khorasannews.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: