کد خبر: ۲۰۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، گفت: شیوع سرطان در شیرخوارانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند می‌تواند کمتر از شیرخواران دیگر باشد و در نتیجه به نظر می‌رسد در افرادی که از شیر مادر استفاده کرده‌اند کاهش نسبی ابتلا به سرطان وجود داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر عظیم مهرور همزمان با هفته تغذیه با شیر مادر، گفت: شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند.

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر کودکان دارند و به راحتی می‌توانند دوران نقاهت بعد از درمان بیماری‌های سخت را پشت سر بگذارند.

این فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودکان در خصوص تاثیر شیر مادر بر پیشگیری و درمان سرطان گفت: در ابتدا باید بگویم ژنتیک در ابتلای کودکان به سرطان بیش از سایر موارد ایفای نقش می‌کند. اما نمی‌توان تغذیه با شیر مادر را در پیشگیری و درمان سرطان بی‌تاثیر دانست.

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، بنابراین دوران نقاهت بعد از درمان بیماری را راحت‌تر پشت سر می‌گذارند و زودتر بهبود می‌یابند. البته لازم به ذکر است که آمار دقیقی از مقاومت کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در برابر سرطان، در دسترس نیست.

رئیس بیمارستان محک به مزایای تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مزیت شیر مادر، <Breast milk> عدم دخالت عوامل خارجی در تولید آن است. همچنین کودک به راحتی می‌تواند آن را هضم کند. از این رو درصد عفونت در کودکانی که از آن تغذیه می‌کنند، بسیار پایین است.

مهرور همچنین در مورد انتخاب جایگزین مناسب برای شیر مادر گفت: در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای شیر مادر تعریف نشده است، از این رو توصیه می‌شود حتی مادرانی که شرایط جسمی مناسبی ندارند با استفاده از داروهای مناسب، نوزاد را با شیر خود تغذیه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محک، محک همواره تلاش می‌کند در زمینه آموزش پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی برای تغییر سبک زندگی منطبق با معیارهای زندگی سالم، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کند تا در کاهش نرخ ابتلا به سرطان اطفال <Child Cancer>در ایران تاثیرگذار باشد.

این سازمان می‌کوشد با انجام تحقیقات علمی در خصوص کشف علل بروز بیماری، روش‌های تشخیص، پیشگیری و روش‌های نوین درمان، این پیام را به جامعه برساند که با تغییر نگاه نسبت به بیماری سرطان، سلامتی و پیشگیری دور از دسترس نیست.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: