کد خبر: ۲۰۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
شربت هشت بهشت بسیار آرام‌بخش و نشاط‌ آور است و نقش موثری در تقویت قلب، اعصاب، رفع بی‌خوابی، پریشان خوابی از بدن دارد

شفا آنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت آرام‌بخش و نشاط آور را در رفع بی‌خوابی و پریشان حالی موثر دانست.

به گزارش شفا آنلاین: شربت هشت عرق آرام‌بخش (عرق سنبل‌الطیب، اسطوخودوس، گل‌گاو‌زبان، بیدمشک، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج و گلاب) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، منگنز، کلسیم، منیزیم، اسید فولیک، سلنیوم، روی، والرین و هورمون سروتونین است.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر  درباره مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق آرام‌بخش اظهار کرد: این شربت بسیار آرام‌بخش و نشاط‌ آور است و نقش موثری در تقویت قلب، اعصاب، رفع بی‌خوابی، پریشان خوابی و دفع سودا از بدن دارد؛ سروتونین موجود در شربت هشت عرق افسردگی، اضطراب و استرس را رفع و شادی و نشاط را در افراد زنده می‌کند.


وی درباره خواص دیگر شربت هشت عرق آرام‌بخش بیان کرد: این شربت برای مبتلایان به کم‌خونی و افرادی که دچار خستگی‌های جسمانی و اختلالات روانی<Psychopathy> مانند وسواس فکری هستند، بسیار مفید است؛ شربت هشت عرق آرام‌بخش سردرد‌های عصبی، میگرنی و اسپاسم‌های عصبی (گرفتگی‌های عصبی) را برطرف می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هشت عرق آرام‌بخش<Soothing> تاثیر چشمگیری در تسکین درد‌ها و رفع اختلالات قاعدگی دارد؛ این شربت قوای جنسی را هم تقویت می‌کند.


عظمایی تاکید کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش موجب تقویت حافظه می‌شود و از بروز آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت برای افرادی که دچار پارکینسون، رعشه، لرزش بدن، تشنج، عصبانیت، تندخویی و تپش قلب هستند بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش نقش موثری در درمان سرفه‌های عصبی و ناشی از حساسیت، برونشیت، زکام و عفونت‌های مجاری تنفسی دارد؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هشت عرق آرام‌بخش نقش موثری در جوان‌سازی، شادابی پوست و مو، تقویت، رویش مجدد و سیاه شدن مو‌ها دارد؛ این شربت درد‌های مفصلی، عضلانی و استخوانی را از بین می‌برد.

عظمایی اظهار کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش برای مبتلایان به معده عصبی و زخم معده مفید است؛ این شربت نفخ روده‌ها را هم برطرف می‌کند.
وی بیان کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین بدن به ویژه مجاری ادراری را ضدعفونی می‌کند؛ این شربت قند، فشار و چربی خون را هم کنترل می‌کند.

موارد منع مصرف شربت هشت عرق آرام‌بخش
عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت هشت عرق آرام‌بخش یادآوری کرد: افرادی که از دارو‌های آرام‌بخش و ضد افسردگی شیمیایی استفاده می‌کنند نباید این شربت را همزمان با دارو‌های خود میل کنند بنابراین باید بین مصرف دارو‌ها و نوشیدن شربت ۲ تا سه ساعت فاصله باشد؛ زنان باردار هم باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

مواد لازم برای تهیه ۱۰ لیتر شربت هشت عرق آرام‌بخش برای یک دوره درمانی
عرق سنبل‌الطیب                              یک و نیم لیتر
عرق بیدمشک                                   یک و نیم لیتر
عرق بهارنارنج                                    یک و نیم لیتر
عرق اسطوخودوس                            یک لیتر
عرق بابونه                                          یک لیتر
عرق گل‌گاو‌زبان                                یک لیتر
عرق بادرنجبویه                                 یک لیتر
گلاب                                                  یک لیتر
زعفران                                                یک قاشق چای‌خوری
سرکه سیب                                        نیم لیتر
عسل                                                   یک کیلوگرم

yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید عبدالمحمد رکنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
سلام اگرماگرممکن است طرز تهیه شربت استادبزرگ تهیه این شماره تلفن از طریق واتساب ممنون میشوم 09171720919
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: