کد خبر: ۲۰۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
اگر فردی به مدت طولانی کاری فکری را تمرین کند، باهوش‌تر شده و بنابراین در مورد موضوعات فکری بهتر عمل می‌کنداما این تصور اشتباه است

شفا آنلاین>اجتماعی>بنا به گفته محققان دانشگاه وسترن در لندن، بازی‌های فکری مانند سودوکو یا بازی‌های کامپیوتری که مغز را به‌کار می‌گیرند، ممکن است مهارت‌ افراد را در انجام آنها افزایش دهند اما نمی‌توانند ضریب هوشی و یا به طور کلی، توان مغز<Brain power> را بالا ببرند و فرد تیزهوش‌تر شود. اما اگر افراد می‌‌خواهند باهوش‌تر شوند، باید بیشتر ورزش کرده و خواب کافی داشته باشند و البته اجتماعی‌تر شوند.

به گزارش شفا آنلاین: محققان تصور می‌کردند، اگر فردی به مدت طولانی کاری فکری را تمرین کند، باهوش‌تر شده و بنابراین در مورد موضوعات فکری بهتر عمل می‌کند. اما این تصور اشتباه است. در حقیقت افرادی که بازی‌های فکری انجام می‌دهند، از نظر هوشی خیلی بهتر از دیگران عمل نمی‌کنند و فقط مهارت آنها در انجام دادن آن بازی‌ها افزایش می‌یابد.

محققان دانشگاه وسترن، حافظه فعال مغز ۷۲ داوطلب را که به مدت ۲۰ روز و روزانه ۱۳ ساعت بازی فکری انجام دادند، بررسی کردند. حافظه فعال در بخشی از مغز است که کنترل یادگیری، ذخیره‌سازی اطلاعات و مراقبت از حافظه را به عهده دارد. گروهی از این بازیکنان، حرفه‌ای بودند و گروهی دیگر هرگز بازی کامپیوتری انجام نداده بودند. در انتهای آزمایش مشخص شد، افرادی که تمرین بازی بیشتری کرده بودند، چندان هوشمندتر از دیگران نبودند. در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که بازی‌های ذهنی، موجب بهبود حافظه نمی‌شود. اگر فردی در انجام دادن نوعی بازی بهتر عمل می‌کند، به دلیل تمرین مکرر اوست و ربطی به تیزهوش‌تر شدن ندارد.

محققان در ادامه بررسی‌های خود متوجه شدند که برای بهبود وضعیت شناختی مغز و باهوش‌تر شدن، به جای بازی‌های کامپیوتری و یا فکری، بهتر است به ورزش – مانند پیاده‌روی یا دو- پرداخت، به اندازه کافی خوابید و دایره دوستان خود را افزایش داد و به طور کلی اجتماعی‌تر شد. در واقع این موارد می‌توانند قدرت و توان مغز را افزایش دهند.

در ضمن مصرف خوراکی‌هایی مانند، انواع توت‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم، آجیل، حبوبات، غلات کامل نیز می‌تواند کارآیی مغزتان را بالا ببرد. از خوردن غذاهای سرخ‌شده، پاستا، گوشت قرمز، نمک و لبنیات پرچرب هم تا حد امکان پرهیز کنید.

 محققان می‌گویند اگر می‌خواهید کاری را به خوبی و با مهارت انجام دهید، آن را بارها تمرین کنید اما انتظار نداشته باشید صرفا با تمرین کردن کاری، باهوش‌تر شوید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: