کد خبر: ۲۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 02
استفاده از تلفن‌های هوشمند باعث کاهش قابل توجه حافظه جوانان می‌شود

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>تماس تلفن‌های هوشمند با گوش سمت راست می‌تواند منجر به کاهش حافظه جوانان شود. این امر به علت امواج الکترومغناطیسی است که به نیمکره راست مغز آسیب می‌رساند.


به گزارش شفا آنلاین: طبق مطالعه انجام شده در کشور سوئیس استفاده از تلفن‌های هوشمند < Smart phones>باعث کاهش قابل توجه حافظه جوانان می‌شود.

براساس این مطالعه که در سوئیس انجام شده است، میدان‌های الکترومغناطیسی با فرکانس بالا می‌توانند اثرات مضر بر روی نمو حافظه در برخی از بخش‌های مغز داشته باشند،این درحالیست که مغز حجم زیادی از این میدان‌ها را در هنگام استفاده از تلفن‌های هوشمند،دریافت می‌کند.

با هدفون یا بلندگو گوشی صحبت کنید

براساس این گزارش، نزدیک ۷۰۰ نفر دانش آموز سوئیسی در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در این مطالعه شرکت کردند که به مدت یک‌سال از سوی تیم تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند. آنها پی بردند جوانانی که بیش از حد از تلفن خود استفاده می‌کنند از نداشتن حافظه تصویری درست رنج می‌برند. این کاهش قابل توجه، به دلیل این واقعیت است که عمدتا حافظه تصویری در نیمکره راست مغز واقع شده است. بنابراین جوانانی که زمان زیادی با تلفن، با گوش راست خود صحبت می‌کنند بیشتر از سایر افراد دچار این عارضه می‌شوند.

به گفته پروفسور مارتین ریسلی، مدیر تحقیقات، جوانانی که اکثرا از تلفن‌های هوشمندشان برای بازی، ارسال پیامک و یا جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند کمتر تحت تاثیر این امواج قرار می‌گیرند. میدان‌های الکترومغناطیسی در این فاصله، آنقدر ضعیف هستند که اختلالات رشدی ایجاد کنند. او توصیه می‌کند که هنگام صحبت با تلفن، تا جایی که می‌شود از هدفون و یا بلندگو گوشی استفاده شود.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: