کد خبر: ۲۰۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 02
با مصرف مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا3می توان از پیشرفت روز افزون خشکی مفاصل حرکتی پیشگیری کرد
شفا آنلاین>سلامت> مصرف امگا 3 تاثیرات و مزیت های زیادی برای بدن دارد، در ادامه با جزئیات بیشتری به این مسئله پرداخته می شود
 
به گزارش شفا آنلاین:با مصرف مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا3می توان از پیشرفت روز افزون خشکی مفاصل حرکتی پیشگیری کرد.

طی تحقیقات گسترده که به طور متوالی انجام شده است، استفاده مناسب از مکمل های روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا 3 به طور کاملا چشمگیری سبب کاهش التهاب و تعدیل درد در طول سه ماه بعد از آغاز مصرف می شود.

همچنین طی مطالعه ای به برنامه غذایی مبتلایانی که از خستگی و درد صبحگاهی مفاصل رنج می بردند، روغن های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (روغن ماهی) یا کپسول های حاوی اسیدهای EPA و DHA افزوده شد؛ بدون این که بیماران از داروهای درمانی معمول آرتریت روماتوئیدهااز جمله ترکیبات حاوی استروئیدها استفاده کنند.

این مطالعات نشان داد در 40 درصد مبتلایان همین تغییر در تغذیه سبب کاهش 30 درصدی درد شد؛ لذا به منظور کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت تحلیل غضروف و مفاصل، مصرف روزانه سه گرم EPA و DHA برای مبتلایان به درد شدید توصیه می شود.

امگا3

رادیکال های آزاد، به ویژه پرواکسیدها، از عوامل آسیب رسان به مفاصل محسوب می شود.

زمانی که التهابی در قسمتی از بدن پدیدار می شود، در صورت کافی نبودن ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین های E و C و بتاکاروتن و مواد معدنی آنتی اکسیدانی مثل سلنیوم، نوعی زنگ زدگی یا اکسیداسیون اتفاق می افتد که دلیل آن مصرف نکردن مواد غذایی حاوی ترکیبات مذکور در برنامه غذایی است.

با گنجاندن مواد غذایی تهیه شده از منابع گیاهی، حذف یا کاهش مواد غذایی حاوی اسید آراشیدونیک و جایگزینی آن ها با مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا 3، می توان با بیماری روماتیسم مفصلی مقابله یا از پیشرفت آن و افزایش روز افزون درد و خشکی مفاصل حرکتی جلوگیری کرد.khorasannews


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: