کد خبر: ۲۰۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
رنگ ها در هر فرهنگی سمبل مفاهیم خاصی هستند. رنگ قرمز تقریبا در تمام دنیا سمبل اشتیاق و خطر است، رنگ سفید در غرب سمبل پاکی و در خاور دور سمبل غم است. رنگ زرد سمبل ترس اما طلایی سمبل قدرت است

شفا آنلاین>اجتماعی>رنگ درمانی یا کروموتراپی تکنیکی است که از قدرت رنگ‌ها برای تنظیم ارتعاشات بدن و رساندن به طول موج دلخواه استفاده می‌کند. این تنظیم برای سالم و متعادل نگه داشتن جسم و ذهن مفید است.


به گزارش شفا آنلاین: رنگ ها در هر فرهنگی سمبل مفاهیم خاصی هستند. رنگ قرمز تقریبا در تمام دنیا سمبل اشتیاق و خطر است، رنگ سفید در غرب سمبل پاکی و در خاور دور سمبل غم است. رنگ زرد سمبل ترس اما طلایی سمبل قدرت است.

بدن ما از ۷ چاکرا تشکیل شده است که هر کدام رنگ خاصی منحصر به خود دارند. در واقع نوسانات این چاکراها که تعیین کننده دستاوردهای معنوی<Spiritual achievements> هستند باعث جذب ما به رنگ های خاصی می شود.


اصول رنگ درمانی

رنگ درمانی یا کروموتراپی تکنیکی است که از قدرت رنگ ها برای تنظیم ارتعاشات بدن و رساندن به طول موج دلخواه استفاده می کند. این تنظیم برای سالم و متعادل نگه داشتن جسم و ذهن مفید است. رنگ درمانی هم جسمی است و هم ذهنی و شامل قرار گرفتن در معرض مستقیم نور رنگی می شود.

بدن انسان از ۵ عنصر تشکیل شده است: خاک، آب، آتش، فلز و هوا. و هر کدام از این عناصر رنگ منحصر به خود را دارند. خاک سبز، هوا زرد و غیره…

طبق رنگ درمانی تمام عناصر از جمله اندام های بدن در فرکانس های منحصر به فردی ارتعاش دارند. وقتی یک شخص در سلامت به سر می برد فرکانس های او ثابت و متعادل است. اما وقتی یک شخص بیمار است نظم فرکانس ها مختل می شود. هر کدام از بیماری ها هم فرکانس های خاص جداگانه ای دارند. تغذیه مناسب و علم پزشکی قدرت تنظیم مجدد این فرکانس های ناسالم را دارند. و یکی از روش های پزشکی برای تنظیم فرکانس ها و درمان بیماری های جسمی و ذهنی رنگ درمانی است.

فیزیک نور

بر اساس تئوری موج رنگ از طریق اشیاء روشن و با استفاده از امواج و ارتعاشات به چشم منتقل می شود. طول این امواج تعیین کننده رنگ هایی هستند که چشم ها دریافت می کنند.

وقتی رنگ سفید از منشور می گذرد به رنگین کمانی از رنگ ها تقسیم می شود که چشم می تواند آن ها را ببیند. آن هایی که چشم نمی بیند نور مادون قرمز یا ماوراء بنفش است. وقتی انرژی تابشی و ماده با هم تعامل پیدا می کنند رنگ ایجاد می شود.

به عنوان مثال ماده یا جسمی که سیاه دیده می شود انرژی تابشی تمام فرکانس های نور را جذب کرده است. ماده یا جسمی که سفید دیده می شود نتیجه انعکاس تمام طول موج هاست. شیء قرمز نور آبی را جذب کرده و رنگ قرمز منعکس می کند. فیزیک رنگ همین جذب انتخابی نورها توسط اشیاء است.

رنگ ها و بدن

بسیاری از رنگ ها تاثیرات مستقیمی روی جسم می گذارند. به عنوان مثال رنگ صورتی منجر به کاهش خشونت می شود. تنفس با رنگ سفید برانگیخته می شود و با رنگ آبی تقلیل می یابد. در ادامه راهنمای تاثیر رنگ ها بر جسم آمده است.

قرمز

رنگ قرمز غده هیپوفیز را تحریک می کند و باعث کاهش آدرنالین می شود. تاثیرات رنگ قرمز شامل موارد زیر است:

    افزایش فشار خون
    افزایش ضربان قلب
    تنفس سریع
    تحریک دستگاه عصبی خودگردان
    افزایش حساسیت جوانه های چشایی
    تقویت اشتها
    تقویت حس بویایی

زرد

رنگ زرد اولین رنگی است که چشم هنگام نگاه کردن به شخص یا شیءی آن را تشخیص می دهد. رنگ زرد در اتاق باعث می شود کودک بیشتر گریه کند به علاوه باعث آلرژی نیز می شود. تاثیرات رنگ زرد شامل موارد زیر است:

    افزایش اشتها
    کاهش فشار خون
    آرامش ذهن
    و خواب آلودگی

آبی

در پزشکی غرب رنگ آبی نمایانگر فرآیند قلبی عروقی است و رنگ آرامش بخشی است که به انتقال دهنده های عصبی کمک می کند. تاثیرات رنگ آبی شامل موارد زیر است:

    کاهش ضربان قلب
    تنفس عمیق
    کاهش دمای بدن
    کاهش تعریق
    کاهش اشتها

سبز

وقتی شخصی در معرض رنگ سبز قرار می گیرد پاسخ های متابولیک مطلوبی در بدن اتفاق می افتد. تاثیرات رنگ سبز شامل موارد زیر است:

    کاهش ترشح هیستامین
    کاهش شدت حساسیت غذایی
    کاهش واکنش های آلرژیک پوست
    کاهش شدت اختلالات دستگاه گوارش
    تقویت بینایی

قهوه ای

تاثیرات رنگ قهوه ای شامل موارد زیر است:

    تقویت سنتز سروتونین
    کاهش خشم و ناامیدی
    افزایش سطح تریپتوفان


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: