کد خبر: ۲۰۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 31
تماس های زیاد با نور آفتاب چه به شکل شغلی مانند کار در محیط های روباز و چه به صورت تفریحی مانند آفتاب سوختگی یا برنزه شدن در کوه یا کنار دریا و حتی در اثر دستگاه سولاریوم می تواند خطر سرطان های پوست را تا چند برابر زیاد کند
شفا آنلاین>سلامت>اثر نور آفتاب به ویژه طیف ماورای بنفش آن به عنوان یکی از عوامل خطر سرطان پوست مدتها مطرح شده است و شاید بسیاری از افراد مطالب مختلفی در این مورد خوانده یا شنیده باشند. تماس های زیاد با نور آفتاب چه به شکل شغلی مانند کار در محیط های روباز و چه به صورت تفریحی مانند آفتاب سوختگی یا برنزه شدن در کوه یا کنار دریا و حتی در اثر دستگاه سولاریوم می تواند خطر سرطان های پوست<Skin Cancer> را تا چند برابر زیاد کند.

به گزارش شفا آنلاین:اما نکته ای مهم گاهی در این میان از نظر دور می ماند. شاید برخی فکر کنند خطرات بدخیمی پوستی ناشی از نور آفتاب عمدتا در مواردی افزایش می یابد کهافراد در مواجه ممتد با نور آفتاب هستند مثلا در مشاغلی مانند کشاورزی یا رانندگی و عملا توجیه می شود در جمعیت شهری که عمده ساعات روز را در محیط سرپوشیده هست و در اکثر روزهای سال چندان در معرص افتاب نیستند، مواجهه شدید کوتاه مدت با نورافتاب مثلا در چند روز تعطیل یا مسافرت در کنار دریا یا کوه پیمایی خطری از نظر بروز سرطان های پوست ندارد. اما متاسفانه و متاسفانه مواجهه مقطعی و گهگاهی شدید با نور آفتاب مانند موارد سفر یا دریا رفتن به ویژه در افراد با پوست روشن نیز خطر سرطان پوست و عملا نوع وخیم و مرگبار آن یعنی ملانوم را چند برابر افزایش می دهد.

در نتیجه به یاد داشته باشیم مواجهه مقطعی شدید با آفتاب نیز خطر سرطان پوست به ویژه انواع مرگبار و وخیم آن یعنی ملانوم را واضحا افزایش می دهد و پرهیز از این نوع مواجهه به ویژه در افرادبا پوست روشن که احتمال آفتاب سوختگی در آنان بیشتر است، کاملا توصیه می شود.

پزشک آنلاین
دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: