کد خبر: ۲۰۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 29
سه روش برای پذیرش دانشجو در نظر گرفتیم که در روش اول صرفا سوابق تحصیلی، در روش دوم سابقه تحصیلی و ازم ن عمومی و در روش سوم سابقه تحصیلی به انضمام آزمون عملی و تخصصی است
شفاآنلاین>سلامت> معاون آموزش متوسطه از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان متوسطه دوم تا فردا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه که صلح امروز برگزار شد، با اشاره به مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو بیان کرد : سه روش برای پذیرش دانشجو در نظر گرفتیم که در روش اول صرفا سوابق تحصیلی، در روش دوم سابقه تحصیلی و ازم ن عمومی و در روش سوم سابقه تحصیلی به انضمام آزمون عملی و تخصصی است.

وی ادامه داد: در روش اول تاثیر سابقه صد در صد است و دانش آموز در شرایط فعلی، با توجه به ظرفیت ۸۵ درصدی دانشگاه‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند.

معاون آموزش(Education) متوسطه تصریح کرد: در آخرین جلسه پیش بینی شد سهم سابقه تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان جدید ۳۰ درصد باشد و این تاثیر صرفا از پایه دوازدهم است اما برای داوطلبان سال های قبل ۲۵ درصد از سال سوم و پنج درصد از پیش دانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود مناطق مختلف آموزشی و برقراری عدالت آموزشی در این مناطق افزود: در کنکور هم همین موضوع مطرح است اما برای عدالت آموزشی موردتوجه قرار گیرد مناطق به سه منطقه تقسیم شدند و این تناسب با برخورداری از امتیازات و اولویت هایی برخوردارند که دسترسی به آموزش و پرورش مطلوب را فراهم می کند و برای نمرع دهی دانش آموزان هم این نکته در نظر گرفته شده است.

زرافشان درباره اعلام زمان آزمون ورودی دانش آموزان ۲۴۲ هزار داوطلب شرکت کردند و ۶۳ هزار و ۵۸۸ نفر برای ثبت نام پذیرفته شدند که ۵۵ ۶۸۲ در شاخه نظری و ۷۹۰۶ در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شدند و نتایج(Results) آن فردا اعلام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: