کد خبر: ۲۰۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 29
بسیاری از ما کلمه‌ی عادت را برای مسایل منفی مورد استفاده قرار می‌دهیم. مثل عادت به جویدن ناخن، عادت به سیگار کشیدن، عادت به دروغگویی، عادت به غمگین بودن و موارد بسیار دیگر از این دست
شفاآنلاین>اجتماعی> این روزها که دخل و خرج بیشتر مردم با هم جور نمی‌آید لازم است دست به دامن راه‌هایی برای مدیریت مالی بشویم که در انتهای ماه مجبور نباشیم از دیگران پول قرض بگیریم.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از ما کلمه‌ی «عادت» را برای مسایل منفی مورد استفاده قرار می‌دهیم. مثل عادت به جویدن ناخن، عادت به سیگار کشیدن، عادت به دروغگویی، عادت به غمگین بودن و موارد بسیار دیگر از این دست.

اما از واژه عادت برای پیشرفت و بهبود سبک زندگی هم می‌توان استفاده کرد. مثلا عادت به شاد بودن، عادت به مثبت‌اندیش بودن یا عادت به درست پول خرج کردن.

برای اینکه عادت‌های خوب مدیریت مالی بهتر در زندگی را بیاموزید، ما در ادامه این مطلب ۱۸ کاری را نام برده‌ایم که لازم است به آنها توجه ویژه داشته باشید. برای آشنایی با این موارد این مطلب را تا انتها بخوانید.

    همه درآمدها و خرج‌های خود را به صورت روزانه یادداشت کنید. یا در اپلیکیشن‌های مخصوص مدیریت مالی، دخل و خرج روزانه خود را ثبت کنید.

    هنگام خرید(Buy) هدیه برای دیگران حواستان به مبلغ جنس موردنظرتان باشد. بیش از حد هزینه نکنید.

    از خریدهای ناگهانی پرهیز کنید. اگر چیزی را لازم ندارید و فقط خوشتان آمده، ترجیحا پای روی دل خود گذاشته و در برابر وسوسه خرید آن مقاومت کنید.

    قبض‌ها و قسط وام‌های خود را به موقع و سروقت پرداخت کنید تا شامل جریمه نشوند.

    پیش از خرید کالاهایی که گارانتی دارند حتما تحقیق کنید و ببینید آیا هزینه اضافه دادن برای ضمانت‌نامه‌ی آن واقعا ارزش دارد یا خیر.

    بخشی از حقوق خود را برای دوران بازنشستگی پس‌انداز کنید؛ حتی اگه مقدار این پس‌انداز کم باشد هم این کار را انجام دهید. هرگز برای این کار دیر نیست.

    همیشه پول نقد کمی در کیف پول خود بگذارید تا از خرج‌های اضافی پرهیز کنید.

    هر ما کمتر از درآمد خود خرج کنید. این عادت چندان آسان نیست اما با تمرین کردن می‌توانید به این توانایی دست پیدا کنید.

    پیش از سرمایه‌گذاری مالی حتما یک راه فرار برای خود پیدا کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از بیشتر ضرر کردن خود جلوگیری کنید.

    تصور نکنید که فعالیت‌های گذشته‌ی شما ضمانت‌کننده‌ی آینده مالیتان هستند. همیشه گوش به زنگ باشید.

    پیش از امضا کردن هر نوع قراردادی متن آن را به طور کامل بخوانید.

    از ابتدای ماه برنامه غذایی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید برآورد تقریبا صحیحی در مورد هزینه‌های خورد و خوراک ماهانه داشته باشید و خرج خود را مدیریت کنید.

    هر ماه لیست هزینه‌های خود را مرور کنید تا گزینه‌های اضافی و غیرضروری را از آن کم کنید.

    به بودجه‌بندی خود وفادار باشید. وقتی در ابتدای ماه برای خرج‌های ۳۰ روز آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، سعی کنید تا حد امکان روی همان برنامه پیش بروید. این کار به تدریج به عادت تبدیل می‌شود و هزینه‌های اضافی زندگیتان حذف شده و پس‌نداز بیشتری خواهید داشت.

    از کدهای تخفیف اینترنتی برای خرید کالا یا سفارش غذا بهره بگیرید.

    برای پس اندازهای خود برنامه‌ریزی کرده و هر چند ماه یک بار طرح خود را مرور و آپدیت کنید.

    سیگار را ترک کنید. تاکنون حساب کرده‌اید که هر ماه چقدر پول سیگار می‌دهید؟

    از تعداد رستوران و کافه رفتن‌های خود کم کنید. سعی کنید در خانه با کم‌ترین هزینه با دوستان و اعضای خانواده دور هم جمع شوید و تفریح کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: