کد خبر: ۲۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
تومورهای سر و گردن از جمله تومورهای شایع در دنیا است که تومورهای پوستی را نیز شامل می ‌شود. همچنین تمام قسمت های دهان، بینی، سینوس، گوش میانی، حنجره، نای، مری و حلق که داری پوشش مخاطی است، همچون پوست می ‌تواند دچار تومور شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن، تغییر صدا و مشکل در بلع غذا را از نشانه های سرطان های ناحیه سر و گردن دانست و گفت: در صورت بروز این علائم و به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری، باید بیمار به سرعت تحت بررسی های تشخیصی و درمانی پزشکی قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی خواجوی در آستانه برگزاری چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن افزود: همچنین هر نوع زخم در دهان، بینی و مسیر بلع، هرگونه مشکل در تنفس، تغییر در صدا و تغییر در در وضعیت ظاهری سر و گردن و هر توده برجسته زیر پوست باید جدی گرفته شود و برای بررسی به پزشک مراجعه شود.

وی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان ملانوم به عنوان شایع ترین سرطان های ناحیه سر و گردن اظهار داشت: پوست افرادی که در مشاغلی همچون کشاورزی و کارگری فعالیت می ‌کنند و ساعت ‌های طولانی در معرض نور خورشید هستند، زمینه بیشتری برای ابتلا به سرطان دارند؛ بنابراین استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب و پوشش مناسب باید مدنظر قرار گیرد.

خواجوی تصریح کرد: تومورهای سر و گردن از جمله تومورهای شایع در دنیا است که تومورهای پوستی را نیز شامل می ‌شود. همچنین تمام قسمت های دهان، بینی، سینوس، گوش میانی، حنجره، نای، مری و حلق که داری پوشش مخاطی است، همچون پوست می ‌تواند دچار تومور شود.

وی با بیان اینکه در همه بافت ‌ها و مخاط بدن می ‌تواند تومور تشکیل شود، افزود: تشخیص به موقع در درمان سرطان بسیار حائز اهمیت است و می ‌توان با اقدام به هنگام، موفقیت روش ‌های درمانی را شاهد بود.

رئیس چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن تاکید کرد: سرطان‌ های پوستی خطرناک می‌ تواند منجر به پایان حیات انسان شود؛ این درحالی است که این سرطان با تابش اشعه فرابنفش خورشید ایجاد می ‌شود و به راحتی می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

رئیس انجمن جراحان گوش، ‌گلو و بینی افزود: کرم‌های ضد آفتاب باید از زمان تابش خورشید تا غروب آفتاب هر 2 تا 3 ساعت یک بار تکرار شوند و از پوشش مناسب در مقابل آفتاب استفاده شود.
خواجوی تاکید کرد: هر زخمی روی پوست که به دلیل ضربه یا گزش حشرات نباشد، به مرور گسترش یابد، خود به خود بهبود نیابد و درد و علائم التهابی نداشته باشد، نشانه‌ هایی از ابتلا به این بیماری است که در صورت لزوم توسط پزشک از محل ضایعه نمونه برداری می شود تا درمان به موقع صورت گیرد.

رئیس بخش گوش،‌ حلق و ‌بینی بیمارستان لقمان خاطر نشان کرد: بدترین نوع سرطان پوست ملانوم نام دارد که خطرناک است و از نشانه‌ های آن خال ‌های تغییر شکل داده و بزرگ شونده است که گاهی با خارش، سوزش و ترشح همراه است. برای درمان این بیماری باید هرچه سریع ‌تر به پزشک مراجعه شود چراکه تشخیص و درمان زودهنگام سبب موفقیت بهتر در درمان می‌ شود.

چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن در روزهای 11 و 12 مرداد ماه در مرکز همایش ‌های بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته برگزار می ‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: