کد خبر: ۲۰۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند آن دسته از بانوانی که قادر به شناسایی طعم تلخ مواد غذایی هستند با احتمال ۶۰ درصد بیشتر از سایرین به یکی از انواع سرطان ها دچار می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>محققان در تحقیقات اخیر خود به رابطه حس چشایی خانم‌ها و احتمال ابتلا به سرطان پی برده اند.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند آن دسته از بانوانی که قادر به شناسایی طعم تلخ مواد غذایی هستند با احتمال ۶۰ درصد بیشتر از سایرین به یکی از انواع سرطان ها دچار می‌شوند.

توان شناسایی و درک طعم تلخ مواد شیمیایی تشکیل دهنده خوراکی هایی چون سبزیجات دارای برگ‌های سبز، انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم)، قهوه و شکلات تلخ در بانوان می‌تواند آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به سرطان با درصد بالایی قراردهد.

مواد شیمیایی ایجاد کننده طعم تلخ در سبزیجات (phenylthiocabamide)، به اختصار PTC نامیده می‌شوند و برای برخی افراد غیر قابل تشخیص اند.

پژوهش‌ها نشان داده است زنانی که طعم تلخ خوراکی‌ها را احساس نمی‌کنند، یا این طعم سبب احساس ناراحتی در آن‌ها نمی‌شود با درصد بسیار کمتری در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

دانشمندان این نتیجه‌ها را با بررسی بر روی ۵۵۰۰ زن انگلیسی بالای ۶۰ سال و بررسی رژیم غذایی آن‌ها در طول ۲۰ سال مطالعه به دست آورده اند.

محققان پیش‌تر گمان می‌کردند بالا رفتن درصد ابتلای زنان با توانایی درک طعم تلخ مواد خوراکی به سرطان به دلیل بی علاقگی آن‌ها به خوردن خوراکی هایی  چون سبزیجات یا کلم است، اما پژوهش‌های جدیدتر نشان داده است کم یا زیاد خوردن مواد غذایی ربطی به ابتلا به سرطان ندارد.


خوراکی هایی چون سبزیجات دارای برگ سبز، انواع جوانه‌ها و کلم، شکلات تلخ و قهوه دارای آنتی اکسیدان و سایر مواد ضروری برای سلامت بدن و مبازره با عامل‌های سرطان زاهستند.


کارشناسان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا حساسیت به PTC را مربوط به ژنتیک افراد می‌دانند که بر حدود یک سوم از اروپایی‌ها  اثر می‌گذارد.

افرادی که طعم تلخ را حس می‌کنند، اما باعث ناراحتی آن‌ها نمی‌شود حدود ۴۰ درصد احتمال دارد به بیماری سرطان مبتلا شوند.


افرادی که حداقل هفته‌ای یک بار کلم، یا کلم بروکلی مصرف می‌کنند یک چهارم کمتر از دیگران به سرطان دهان و یک پنجم کمتر به سرطان سینه دچار می‌شوند.


پژوهش‌های پیشین نشان داده است، مواد مغذی درسبزیجاتی، چون کل، کلم بروکلی و ترپچه سبب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده اند به تحقیق‌های بیشتری درباره رابطه بین حس چشایی و ابتلا به سرطان در بانوان نیاز دارند، اما تا زمان تکمیل شدن نتیجه‌ها به افراد توصیه می‌کنند از میوه و سبزیجات تازه به میزان کافی در رژیم غذایی خود استفاده کنند.
برچسب ها: سلامت ، تحقیقات ، پژوهش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: