کد خبر: ۲۰۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
دکتر علیرضا رئیسی: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و تقویت بسته های خدمت طرح تحول نظام سلامت از دیگر اولویت های وزارت بهداشت است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع پزشکی یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی روز پنجشنبه در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و تقویت بسته های خدمت طرح تحول نظام سلامت از دیگر اولویت های وزارت بهداشت(Ministry of Health) است.

وی تدوین 12 گام اجرایی برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را از اقدامات مثبت حوزه سلامت خواند و اظهار داشت: ارجاع یک نظام سطح بندی خدمات درمانی است که در سه سطح ارائه می شود.

رئیسی افزود: اعتقاد ما بر این است که 75 درصد خدمات درمانی باید در سطح یک انجام شود و آن دسته از خدماتی که در این سطح قابل ارائه نیست باید به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: فرآیند نظام ارجاع و پزشک خانواده(family doctor) یک کار تیمی است، به طوری که پزشک در کنار بهورز، مراقب سلامت، پرستار و ماما می تواند نقش بسزایی در ارتقای خدمات سلامت ایفا کند.

دکتر رئیسی، پرونده الکترونیک سلامت را مهمترین ابزار برای استانداردسازی خدمات برشمرد و گفت: الکترونیکی کردن پرونده سلامت کمک شایانی در پایش و کنترل وضعیت سلامت جامعه خواهد داشت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز از مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه 'خواجه ربیع' مشهد دیدن کرده و از نزدیک خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و نحوه کار با سامانه الکترونیک سلامت (سینا) را مورد ارزیابی قرار داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: