کد خبر: ۲۰۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 25
مواد غذایی دردآور!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛غذایی که می‌خوریم به معنای واقعی کلمه می‌تواند سلامت ما را بهبود بخشیده یا به آن آسیب وارد کند
شفاآنلاین>سلامت> در دنیای پر مشغله امروز، رژیم غذایی یکی از مواردی است که اهمیت آن برای سلامت کمتر جدی گرفته می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، مواد غذایی دردآور!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛غذایی که می‌خوریم به معنای واقعی کلمه می‌تواند سلامت ما را بهبود بخشیده یا به آن آسیب وارد کند. اگر با دردهای مختلف در بدن خود مواجه هستید، رژیم غذایی می‌تواند یکی از دلایل اصلی در پس ظهور این دردها باشد.

گلوتن

اگرچه به واقع یک غذای خاص محسوب نمی‌شود، گلوتن در شکل‌گیری بسیاری از دردها نقش دارد. گلوتن پروتئینی است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. از این رو، گلوتن در محصولات(Products) مختلفی مانند نانی که مصرف می‌کنید، برخی از نوشیدنی‌ها و غلات صبحانه وجود دارد.

اگر به گلوتن حساسیت دارید، حتی مقدار کمی از آن می‌تواند موجب بروز مشکلات بزرگی شود. گلوتن می‌تواند موجب معده درد، سردرد، کمردرد، اسهال و حتی حالت تهوع شود.

غذاهای کم ارزش

غذاهای فرآوری شده به طور معمول گزینه‌هایی راحت برای مصرف هستند، اما آنها می‌توانند موجب افزایش درد در بدن شما شوند. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی فرآوری شده به سطوح بالای التهاب منجر می‌شود که یکی از عوامل شناخته شده برای شکل‌گیری درد است.

چربی‌های ترانس

چربی‌های ترانس گروه دیگری از غذاها هستند که سطوح التهاب و در نتیجه آن درد را افزایش می‌دهند.

چربی‌های ترانس اساساً روغن‌های نیمه هیدروژنه هستند. به بیان دیگر، آنها انواعی از چربی هستند که شرکت‌ها برای کاهش(Decrease) هزینه‌های خود به جای چربی‌های بهتر مانند روغن نارگیل یا کره استفاده می‌کنند. پیش از خرید محصول مورد نظر خود به برچسب مواد تشکیل دهنده آن توجه کرده و با مشاهده چربی‌های ترانس در صورت امکان محصول دیگری را انتخاب کنید.

چربی‌های ترانس در محصولات مختلفی مانند بیسکوئیت‌ها، پیتزاهای منجمد، کلوچه‌ها، کیک‌ها، و مارگارین یافت می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: