کد خبر: ۲۰۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 25
تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد پس از مدت کوتاهی از اتمام رژیم کاهش وزن خود، دوباره کیلوهای از دست داده خود را باز می‌یابند و به سمت اضافه وزن و چاقی می‌روند
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>همه آنها که تجربه رژیم کاهش وزن را داشته‌اند می‌دانند که این کار بسیار دشوار است ولی همه این افراد اذعان دارند که دشوارتر از این رژیم‌های کاهش وزن آن است که بخواهیم پس از کاهش وزن، وزن طبیعی خود را برای مدت طولانی حفظ کنیم. تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد پس از مدت کوتاهی از اتمام رژیم کاهش وزن خود، دوباره کیلوهای از دست داده خود را باز می‌یابند و به سمت اضافه وزن و چاقی می‌روند. اما دلیل این موضوع چیست؟!

به گزارش شفا آنلاین:پژوهشگران استرالیایی به تازگی تحقیقاتی را درباره این مساله انجام داده‌‌اند و به اطلاعات جدیدی در این مورد دست یافته‌اند.

نتایج مطالعات اخیر دانشمندان پیرامون مساله بازگشت وزن بعد از رژیم‌های کاهش وزن بیانگر این مطلب است که مقاومت بدن برای نگهداری از چربی‌های مازاد ناشی از یک مکانیسم طبیعی زیست شناختی است.

 فرضیه محققان در این مورد این است که بدن انسان بر اساس مکانیسم پیچیده‌ای که عامل آن پروتئینی موسوم به Crat است، وزن و میزان چربی ذخیره شده در بدن را تعیین می‌کند.

بررسی‌های اخیر روی پروتئین Crat موجود در بدن موش‌های آزمایشگاهی، نقش موثر این پروتئین را در حفظ چربی یا ذخیره نکردن آن تایید می‌کند.

لازم به ذکر است که این بررسی‌ها برای رسیدن به نتایج قطعی‌تر، در حال گسترش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: