کد خبر: ۲۰۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 25
بیماری‌های کلیوی و آثار منفی حاصل از آنها هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند و به همین دلیل باید به فکر برنامه‌ریزی اساسی و مقابله با این مشکلات در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده باشیم
شفا آنلاین>سلامت>یک جراح پیوند اعضا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی به شدت رو به افزایش است و نوع رژیم غذایی و کم تحرکی از عوامل مهم در این زمینه هستند و باید برای پیشگیری از روبرویی با بحران برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر رضا سعیدی بیان این مطلب افزود: بیماری‌های کلیوی و آثار منفی حاصل از آنها هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند و به همین دلیل باید به فکر برنامه‌ریزی اساسی و مقابله با این مشکلات در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده باشیم.

سعیدی اضافه کرد: رژیم غذایی جامعه ما غربی شده و این خطرناک است البته این یک مشکل جهانی است که متاسفانه در کشور ما هم تاثیرات منفی بر جا گذاشته است. متاسفانه تحرک مردم ما نسبت به سال‌های قبل کمتر و همین موضوع موجب شده تا بیماری‌های مزمن کلیوی، دیابت و غدد در ایران افزایش یابد.

مشاور علمی ‌امور پیوند انجمن بیماران کلیوی ایران با اشاره به مزیت‌های پیوند کلیه در مقایسه با دیالیز تاکید کرد: پیوند می‌تواند جلوی معلولیت‌ها، مرگ و بسیاری از مشکلات دیگر را بگیرد، ضمن اینکه گزینه پیوند کیفیت زندگی بیشتری نسبت به بیماران دیالیزی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طول عمر افراد پیوند کلیه، بیشتر از بیماران دیالیزی است و هرچند پیوند هزینه‌های مالی دارد اما در مجموع بسیار ارزان‌تر از دیالیز است. به رغم پیشرفت‌های خوبی که در حوزه پیوند و درمان بیماران کلیوی داشته‌ایم همچنان با چالش‌هایی مواجه هستیم که البته انجمن حمایت از بیماران کلیوی با توجه به فعال بودن و فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش می‌تواند کمک‌های موثر و به‌سزایی در این حوزه‌ها داشته باشد.

سعیدی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعاتی پیوند و اهدای عضو با همراهی و مشارکت انجمن اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی اطلاعات خوبی در زمینه پیوند دارد که باید از آنها استفاده شود تا از این طریق فعالیت‌های علمی، پزشکی و درمانی مرتبط با پیوند و اهدای عضو توسعه یابد.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: