کد خبر: ۲۰۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
ما هم اکنون با دیابت شهری روبرو هستیم و به همین دلیل فقط تجویز دارو و تغذیه سالم برای پیشگیری و یا درمان این بیماری کافی نیست

شفا آنلاین>سلامت>دیابت یکی از بیماری مزمن در جهان است که طی چند دهه گذشته به علت عواملی مانند کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی ناشی از شیوه نادرست زندگی، شهرنشینی و افزایش سن جوامع بشری رشد زیادی داشته است.

به گزارش شفا آنلاین:در ایتالیا هم طی 30 سال گذشته تعداد بیماران مبتلا به دیابت به ویژه در جمعیت شهری به دو برابر افزایش یافته است که این مسئله کارشناسان را بر ان داشته تا به دنبال راه کاری اساسی برای حل این مشکل باشند.

اندرئا رنتسی، استاد دانشگاه و رئیس موسسه بهداشت <Health institute>و کمیته بیو تکنولوژی و علوم زیستی در ایتالیا می گوید: شرایط پیچیده و دشوار زندگی در شهرهای بزرگ در جهان درمان بیماری دیابت را دشوارتر کرده است چرا که ما هم اکنون با دیابت شهری روبرو هستیم و به همین دلیل فقط تجویز دارو و تغذیه سالم برای پیشگیری و یا درمان این بیماری کافی نیست و باید شرایط کل زندگی بیمار و شرایط اجتماعی و محیطی وی را هم در نظر گرفت».

یک جوان دوچرخه سوار مبتلا به بیماری دیابت هم گفت:«من زمانی که 7 سال داشتم به بیماری دیابت نوع 1 مبتلا شدم و الان که 25 سال دارم با ورزش دوچرخه سواری با عوارض این بیماری به خوبی مقابله می کنم.

به گفته کارشناسان هم اکنون در ایتالیا آموزش و فرهنگ سازی<Culture> و سبک صحیح زندگی و تغذیه مناسب برای مقابله با دیابت در صدر برنامه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری در این کشور قرار دارد.

فدریکو سرا، رئیس موسسه «نووو نوردیسک» و کارشناس دیابت نیز گفت: هم اکنون تعداد بیماران مبتلا به دیابت در ایتالیا بیش از سه میلیون و دویست هزار نفر است که پنج و سه دهم درصد کل جمعیت ما را تشکیل می دهد.

وی افزود: ما برای پیشگیری و کمک بهتر به درمان دیابت گروه کارشناسی بزرگی را تشکیل داده ایم که شامل متخصصان علمی و فرهنگی ایتالیایی و دیگر کشورهای جهان است و از دو سال پیش توافقنامه همکاری را هم در همین رابطه با ایران امضا کرده ایم.

مسئولان بهداشتی در ایتالیا هر سال به منظور افزایش آگاهی عمومی درباره بیماری دیابت در شهرهای مختلف از جمله رم مراکز درمانی سیار برپا می کنند.

یک پزشک ایتالیایی هم گفت: «ما به افرادی که به این مرکز سیار مراجعه می کنند پرسش نامه هایی را می دهیم که بر اساس آن می توان احتمال ابتلا آنها را به بیماری دیابت برای ده سال آینده پیش بینی کرد».
در ایتالیا نیمی از افرادی که نابینا می شوند به علت ابتلا به بیماری دیابت و بی توجهی به کنترل آن است. صداو سیما


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: