کد خبر: ۲۰۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
تامین دارو شاید از تهیه غذا برای مردم هم واجب‌تر باشد، بنابراین دولتمردان باید با تامل بیشتری برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشند و ارزی را که با این سختی وارد کشور می‌شود به تامین کالاهای اساسی که یکی از واجبات آن دارو است، تخصیص دهند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع آشفتگی موجود در بازار دارو بعد از تعطیلات مجلس خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد حمزه در مورد هشدار رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع دارویی در رابطه با آشفتگی موجود در بازار دارو تا جاییکه تولیدکنندگان به دلیل اعمال تحریم‌ها قادر به تامین مواد اولیه سرم نیستند گفت: تامین دارو شاید از تهیه غذا برای مردم هم واجب‌تر باشد، بنابراین دولتمردان باید با تامل بیشتری برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشند و ارزی را که با این سختی وارد کشور می‌شود به تامین کالاهای اساسی که یکی از واجبات آن دارو است، تخصیص دهند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولتمردان باید نظارت کنند ارزی که در حوزه تامین دارو هزینه می‌شود در قالب کالای مورد نظر به کشور برگردد و کنترل بازار دارو را به گونه‌ای در دست بگیرند تا سرمایه‌ای که برای تامین دارو گذاشته شده به طور صحیح هزینه شود.

وی در بیان علل بروز مشکل در زمینه تامین داروی مورد نیاز کشور در شرایطی که هنوز تحریم‌ها تاثیر خود را نشان نداده‌اند تصریح کرد: وقتی تجارت ضعیف شود هر راهی برای سوءاستفاده باز می‌شود، کما اینکه ممکن است برخی واردکنندگان، داروهای وارد شده را در بازار آزاد به فروش برسانند، ضمن اینکه مسئولان حوزه سلامت باید از قبل به این مهم می‌اندیشند که ممکن است روزی با این مشکلات مواجه شویم و برای مقابله با آن برنامه‌های لازم را پیش‌بینی می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات کنونی کشور عدم نظارت صحیح بر روند واردات کالاهای اساسی و نحوه عرضه آنها است و آشفتگی‌های موجود در بازار دارو نیز ریشه در همین موضوع دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: بی‌تردید کمیسیون بهداشت بعد از تعطیلات مجلس به وضعیت کنونی حوزه سلامت و آشفتگی‌های موجود در بازار دارو ورود پیدا کرده و به منظور ارائه راهکاری در جهت رفع این مشکل نشستی با مسئولان حوزه سلامت خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: