کد خبر: ۲۰۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
صدور پرونده صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران یکی از موضوعات و بحث‌های مطرح امروزه در سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت است که با تشکیل جلسه شورای هماهنگی این موضوع روشن می شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به رتبه بندی پرستاران گفت: صدور صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سبب سطح بندی آن‌ها در مراکز درمانی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،اصغر دالوندی‌ رئیس سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد: صدور پرونده صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران یکی از موضوعات و بحث‌های مطرح امروزه در سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت است که با تشکیل جلسه شورای هماهنگی این موضوع روشن می شود.

وی با اشاره به اینکه احکام اعضای مرکزی شورای هماهنگی برای انجام کارهای مختلف از جمله بررسی و  صلاحیت حرفه‌ای پرستاران به وسیله وزیر بهداشت صادر می شود، افزود: برای تشکیل شورای هماهنگی در ابتدا باید دبیرخانه شورای صلاحیت با حضور نماینده نظام پرستاری،‌ رئیس دانشکده پرستاری و نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت برگزار شود.

دالوندی‌ بیان کرد: صدور صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تعیین شاخص‌ها و جایگاه علمی پرستاران است و شورای هماهنگی در سطح استان‌ها بر اساس شاخص‌های صلاحیت حرفه‌ای تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تأکید کرد: صدور صلاحیت حرفه‌ای پرستاران باعث می‌شود که پرستار حرفه‌ای از غیر حرفه‌ای در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تمیز داده شود و در این طرح سنوات خدمت حداقل 5 سال است.

وی اضافه کرد: صدور صلاحیت حرفه‌ای پرستاران باعث می‌شود تا رده‌های پرستاری در مراکز درمانی مشخص و میزان اثربخشی خدمات برای مردم تعیین شود.

دالوندی‌ گفت: صدور صلاحیت حرفه‌ای تعهدی را برای پرستاران به همراه می‌آورد تا در جوامع قانونی پاسخگوی اقدامات بهداشتی و درمانی خود باشند و  مهارت و  شایستگی حرفه‌ای این حرفه  با صدور این صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در بین آنها ارتقا پیدا می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، پرستار ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: