کد خبر: ۲۰۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
جشنواره فرهنگی و هنری «سمفونی لک‌لک‌ها» با هدف معرفی بیشتر و صحیح‌تر بیماری ام‌ اس در بخش‌های مختلفی مثل بخش ادبی، هنرهای سنتی، تجسمی و صنایع‌دستی با حمایت انجمن ام‌ اس ایران برگزار می‌شود

شفاآنلاین>سلامت>یک کارتونیست گفت: بخشی از رسالت هنرمند این است که با استفاده از نمادها در کنار اثرگذاری، آگاهی‌بخش هم باشد.

به گزارش شفاآنلاین،منصوره دهقانی که موفق به کسب مقام دوم بخش کارتون در سومین جشنواره سمفونی لک‌لک‌ها شده اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری سمفونی لک‌لک‌ها با هدف معرفی بیشتر و صحیح‌تر بیماری ام‌ اس در بخش‌های مختلفی مثل بخش ادبی، هنرهای سنتی، تجسمی و صنایع‌دستی با حمایت انجمن ام‌ اس ایران برگزار می‌شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه چند تن از دوستان من درگیر این بیماری هستند، تصمیم به شرکت در سومین دوره از این جشنواره گرفتم و آثاری را برای بخش تصویرسازی و کاریکاتور فرستادم. همه این آثار به نمایشگاه جشنواره راه یافته و در کتاب جشنواره نیز منتشر می‌شود، اما یکی از آن‌ها که «طلوع دوباره» نام داشت مقام دوم بخش کاریکاتور را کسب کرد. 

دهقانی در توضیح خود پیرامون این اثر ادامه داد: گفتن از «امید»، همه هدف من از کشیدن این تصویر بود. فریم اول این کارتون دختری را نشسته بر ویلچر با دسته‌گلی پژمرده در دست‌ نشان می‌دهد که بیانگر درون ناراحت و افسرده اوست و در فریم دوم، روبان نارنجی که نماد بیماری «ام‌ اس» است پرده تاریک اتاق این دختر را جمع کرده و تابش نور امید موجب شکوفا شدن گل و لبخند دختر شده است. 

وی با اشاره به تأثیرگذاری هنر کارتون گفت: وقتی به اشتراک گذاشتن اثر طلوع دوباره را توسط تعدادی از مبتلایان به ام‌ اس در شبکه‌های اجتماعی دیدم و احساساتی که نسبت به آن ابراز کرده بودند را مطالعه کردم بیش‌ از پیش به اثرگذاری این هنر پی بردم. 

دهقانی در پایان گفت: نیمی از مخاطبان من در شبکه‌های اجتماعی از نماد بیماری «ام‌ اس» که یک روبان نارنجی‌ رنگ است، بی‌اطلاع بودند و من معتقدم بخشی از رسالت هنرمند این است که با استفاده از این نمادها در کنار اثرگذاری، آگاهی‌بخش هم باشد.

برچسب ها: کارتونیست ، ام اس ، رسالت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: